Geplaatst: 17 september 201510 j Ik ben van plan morgen eens bij de Brouwmarkt te gaan kijken. Ik heb o.a, wat weckringen en potten nodig, maar ik wil er ook eens lekker rondsnuffelen. Nou zit ik in de absolute beginnersfase van het wecken en drogen en misschien hebben jullie nog tips wat handig is om te hebben, of wat je echt nodig hebt. Ik heb een (tweedehands) elektrische weckketel met thermostaat en tijdklok, heb ik dan toch een thermometer nodig?Ik heb wel al een trechter, een tang om de de potten uit de ketel te vissen en het Weck-Inmaakboek.
Geplaatst: 17 september 201510 j Heb je een rooster om 2 lagen weckpotten in 1 ketel te zetten? Die zijn handig. Een losse thermometer is altijd handig. Maar dan wel een digitale. En let even op de min. en max. die hij kan hebben. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 17 september 201510 j Auteur Een extra rooster, dus tussen 2 lagen potten moet je een rooster leggen? Ik dacht dat je de potten gewoon op elkaar kon zetten
Geplaatst: 17 september 201510 j Nou, dan kunnen ze gaan stuiteren, en soms passen ze niet lekker op elkaar. Tijdens het koken gaat alles bewegen. Er kan ook vast wel een doek tussen ofzo. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 17 september 201510 j Auteur Oh ja, logisch eigenlijk . toch eens kijken naar een tweede rooster dat kan in ieder geval geen kwaad.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.