Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gasbrander op ongedierte


oz457

Aanbevolen berichten

In een andere post heb ik even aangehaald dat we met bezoek zitten van de colorado kever op onze aardappelplanten. Maar daar ik niet hou van het gebruik van pesticiden, heb ik een idee om een gasbrander (van die kleine branders) te gebruiken als wapen.

 

Ik zou zo de brander kortstondig richten op de kevers zodat ze verbranden en juist niet te lang om de plant te sparen.

Zou dit werken, of zou dit onherroepelijke schade geven aan de planten?

 

Misschien een leuke oplossing voor nog ander ongedierte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het ook, voor de rest het gaat om dit stukje tekst:

Flaming of the early-season adults is another practice that’s employed to roast beetles. As they start to colonize field a tractor-mounted or hand-held flamer can be used to create a very quick pass of intense heat directed at the plants while they are still small. This needs to be done when weather conditions are right for the beetles to be active on top of the foliage. The potato plant can recover from this brief exposure to intense heat, but the beetles are injured, and fall to the ground, unable to recover.

Ik heb geen idee hoe groot de schade voor je plant zal zijn maar ik kan me zo voorstellen dat die niet gering is. Ik vraag me ook af in hoeverre de plant daarvan kan herstellen, met alle risico's op andere ziektes tot gevolg. Het is niet zomaar een stukje tekst van het internet maar van een website waarvan je mag verwachten dat ze juiste informatie neerzetten op hun website (University of Vermont). Je zou de methode eens op enkele planten kunnen proberen. Ik ben heel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik dat in de onkruidbestrijding bij de witloofteelt het onkruid word weggebrand.

De plantjes komen deze schade te boven, wel pas als deze dacht ik als ik me niet vergis een 6 weken oud zijn.

Als het zover is ga ik dit eens proberen met een stukje van mijn witloofveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ze niet in grote aantallen op mijn piepers zitten, zoals vorig jaar het geval was, vang ik ze met de hand.

In een bakje water laten vallen, dan kunnen ze geen kant meer op.

Als je ze aanraakt laten ze zich nl gelijk vallen en vind je ze niet meer terug.

Sproeien met azijnwater werd bij ons op de tuin verteld wil ook helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...