Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Meloenpeer chutney


Vuur

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

 

ik heb vorige week meloenpeerchutney gemaakt, en ben er heel tevreden over.

 

Mijn ingredienten:

800 g half-rijpe meloenpeer in blokjes

600 g courgette in blokjes

370 g ui kleingesneden

400 g moesappel in blokjes

1 groene chilipeper

40-50 g gesuikerde gember fijngesneden

450 ml wittewijnazijn

380 g suiker

specerijenzakje met veel pimentbollen, een paar kardemompeulen, 2 steranijs en wat sechuanpeper

 

Ales gemengd, geroerd en dan een paar uur lang laten pruttelen met regelmatig geroer.

Toen het zo dik was dat ik bij roeren de bodem een tijdje kon zien, heb ik het specerijenzakje eruit gehaald, de chutney heet in potten gedaan, dichtgedraaid, 5 min op zijn kop gezet en af laten koelen.

 

DSC0256539291445429575.JPG

 

Ik had nog een vijfde potje, maar die was niet vacuum getrokken, dus die hebben we de volgende dag maar meteen geproefd. Voor een chutney vond ik 'm licht, fris en fruitig (al kan dat er natuurlijk aan liggen dat hij vers was ipv een paar maanden oud). Was lekker bij kaas en varkensvlees.

 

Ik denk dat dit ook het lot van de overige meloenperen gaat worden, want ik heb ernstig mijn twijfels dat die nog fatsoenlijk rijp gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...