Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zieke kalkoen


aalterse-willy

Aanbevolen berichten

Gisteren was een kalkoen hen, narrangasset, vreemd stil, ze kwam me niet goeiedag zeggen maar ze at en dronk redelijk normaal.

Vandaag zit die in het hok op de grond en wou geen maïs of graan eten, wel wat kruimels van brood en een slokje drinken deed ze ook.

Buiten die lusteloosheid zie ik dat haar linker oog er raar bij staat, soms zie ik alleen nog wit, ze draait dat oog helemaal naar achteren.

Nu heeft ze ook precies schrik van mij daar waar ze anders in mijn handen of kleren kwam pikken.

Zou ik die nu slachten? dat was voorzien voor binnen een paar weken.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willy wat vervelend, neem aan dat je geen behandeling van de kalkoen wil met alle risico en kosten. Daarbij komt waarschijnlijk dat door de medicijnen een wachttijd van slacht ontstaat, als je al geluk zal hebben.

Denk dat slachten dan wel een oplossing kan zijn (vlees wordt toch gekeurt neem ik aan) en de kalkoen uit haar lijden verlost. Zou immers zonde zijn van al dat mooie vlees verlies, wat deze kalkoen jullie geeft inruil voor een goed respectvol leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan van alles zijn. Heb jaren in de vogels gezeten wat je rond deze tijd veel hebt zijn paramixo virus uitbraken mee gebracht door trekvogels.

 

De symptomen verschillen per vogel maar het lijd vaak tot neven ziekte zoals ontstekingen en snot noem het maar op. Ik zou de zieke dieren ruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...