Mispel Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 (edited) Beste moestuinliefhebbers, enkele dagen stelde ik tot mijn grote verschrikking vast dat een éénjarig stekje uit de grond los was gekomen en op de schorslaag terecht was gekomen. Daar heeft 't toch een tijdje gelegen, met als resultaat dat de bladknopjes slap en kapot zijn. Kennelijk uitgedroogd met dit helse weer. Ik heb de stek onmiddellijk in een glas water geduwd, en vervolgens enkele dagen in de kelder gezet. Ondertussen zijn er haarfijne worteltjes gevormd, en staan er lichtgroene knopjes aan de ent (wegens gebrek aan licht zo lichtgroen). Hoelang moet ik 'm nu nog in de kelder houden in dat glas? Of zal ik 'm op een lichte plaats zetten in dat glas? Of misschien al uitplanten in een potje en goed vochtig houden? Ik wil 't koste wat kost redden! Edited June 4, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Werkelijk geen idee waar het verhaal over gaat, wat is bij jouw een ent en hoezo los gekomen uit de grond en verder over welke plant heb je het Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 4, 2011 Author Share Posted June 4, 2011 Oh, 't gaat hier uiteraard over een stek en geen ent. Ik was er even niet goed bij, mijn excuses. 't Is een kruisbessenstek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 kun je die zo gemakkelijk stekken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Ja hoor, dat gaat vrij vlot bij kruisbessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mispel Posted June 14, 2011 Author Share Posted June 14, 2011 Bij wijze van experiment heb ik de kruisbessenstek nog steeds in een glas water staan. Het hele geval staat op een warme en lichte plaats, met het gevolg dat er in het water van alles gebeurt. Blijkbaar is er een microklimaat ontstaan, want ik heb geloof ik algen in mijn glas gekregen. Een hoop groene smurrie, waarin luchtbelletjes verschijnen door de fotosynthese. Ze zitten mooi verweven in de vele wortels die de stek gemaakt heeft ondertussen. Ik ga 'm denk ik toch maar 's uitplanten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts