Geplaatst: 7 februari 20169 j Diervriendelijk beleg is moeilijk aan te komen, dus dan maar zelf maken van Zelhemse veldvarkens. Vorig jaar vond ik dit recept op internet en dat leek me lekker als boterhambeleg. Ik heb het iets veranderd: in elk geval veel meer kruiden erdoor gedaan Varkensfilet à la wild zwijn • 1 kg schouderfilet• Zout• ½ fles witte wijn• 1 eetlepel olie• tijm• laurier• 1 ui• 2 teentjes knoflook• 20 gekneusde peperkorrels• 10 gekneusde jeneverbessen• flinke theelepel rozemarijn• zo mogelijk klein takje dennengroen• 100 g boter of margarine• 1 lepel spekblokjes• 50 g bloem Bereiding:Door middel van marineren en kruiden kunt u varkensfilet zo klaarmaken, dat het als wild gaat smaken. Leg het gezouten vlees 24 uur te marineren in wijn, olie en alle kruiderij (ook het dennentakje!). Droog het vlees af, bestuif het met bloem en braad het snel aan alle kanten bruin in boter en uitgebakken spek. Draai dan het vuur lager en laat het vlees in een uur zachtjes gaar braden, waarbij af en toe een klein beetje marinade wordt toegevoegd. Het resultaat: Lekker hoor! 7 februari 20169 j aangepast door Gast "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 februari 20169 j Auteur Afgelopen dagen had ik weer nieuw vlees.Ik heb er deze keer wat minder jeneverbessen door gedaan en hem wat korter gebraden.'t Is even wat werk, maar dan heb je ook voor wéken lekker beleg in de vriezer, van varkens die een prachtig leven gehad hebben Het werd dit: "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 februari 20169 j Hmm, dat ziet er smakelijk uit. Wat een goed idee om het over meerdere zakjes te verdelen en in te vriezen.Ik denk dat ik het binnenkort ook eens moet gaan proberen
Geplaatst: 7 februari 20169 j Ziet er ook heerlijk uit! Je bent goed bezig Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 februari 20169 j Auteur Ja, ik heb het helemaal te pakken over meerdere zakjes te verdelen en in te vriezen Dit doe ik trouwens andersom: eerst bevriezen en dan vacumeren. Anders plakt de hele boel aan elkaar "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.