Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden,

Mijn naam is Isabel en ik heb twee passies: mijn huisdieren en de tuin. Maar dat laatste pas sinds mei vorig jaar. Daarvoor was mijn tuin slechts het grasveldje omringd door borders gevuld met stenen. Het lijkt misschien alsof er niet veel gebeurt is, maar hier is al heel veel uren bloed, zweet en tranen in gegaan. Ik was toen wat laat met de moestuin, maar ik had wel een goede oogst tomaatjes, bloemkolen, wortels, rucola, munt en peterselie.

Dit jaar ben ik dan ook veel van plan. Er komt een koude kas bij, en ga tomaten (tiny tim) zaaien, lupines, basilicum, siergras en peterselie. De maanden erna worteltjes, viooltjes en zonnebloemen. Er komt nog heel wat groen in de tuin bij. De borders zijn af, maar nog niet gevuld. En de moestuinbak komt natuurlijk vol te staan In de tractorband komen heide planten en een brem op stam.

Maar onze droom is om naar het platteland te verhuizen en een echte moestuin aan te leggen. Met kas en alles. Ik ben zelf opgegroeid op een woonboerderij. Deze tuin moet nog "netjes" zijn, aangezien we het huis nog gaan verkopen (we verkopen het met verlies, dus moeten nog een paar jaartjes hypotheek aflossen). Maar ik hou meer van een wilde tuin, met veel vlinders, bijen en ander leven. Ik woon nu in Meppel en we willen verhuizen naar een van de omringende dorpjes, in Overijssel, Drenthe of Friesland. Lekker bij de natuur.

Maar voor nu kan ik mijn passie kwijt in deze "probeertuin" wat nu dus nog wat kaal is, maar nog heel wat bij komt.

Dit is in elk geval een geweldige inspiratie, wat een prachtig forum is dit!

Groetjes Isabel

DSCN226357391455355112.JPG

DSCN225786451455355240.JPG

DSCN225534201455355180.JPGDSCN226520251455355211.JPG

DSCN226827471455355276.JPG

DSCN226797431455355324.JPG

DSCN226647891455355573.JPG

Geplaatst:

Welkom, goed bezig. De Tiny Tim tomaatjes vind ik zelf erg lekker, ik zet ze dit jaar ook weer in mijn tuin.

Geplaatst:

Bedankt!

Ik kan echt niet wachten om weer te gaan zaaien. De koude bak zal voor mij ook zeker een uitkomst zijn want ik heb binnen weinig plekjes waar plantjes goed in de zon kunnen staan.

Het ontkiemen van de plantjes kan ik zeker nog wel het beste binnen doen, op een niet al te warme plek?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...