Geplaatst: 10 maart 201610 j Ik gebruik deze applicatie nu een paar dagen op mijn smartphone en het werkt beter dan ik had verwacht. Met deze app kan je planten waarvan je de naam niet weet opzoeken. Niet als in een gewone gids maar door foto's te maken. Aan de hand van zo'n foto zoekt de app dan naar planten die goed lijken. Vervolgens heb je maar een klein lijstje van keuzemogelijkheden. Leuk om eens te proberen, bijvoorbeeld bij onbekende (on)kruiden in de tuin. Ook foto's van anderen, zoals via het determinatietopic kunnen als zoekopdracht gebruikt worden. De app heet PlantNet. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 10 maart 201610 j Oh handige tip! Ik heb hem even geïnstalleerd en op de laurier uitgeprobeerd. Hij vond het meteen. Leuke app. Zeker met onkruid, en omdat op onze tuin nog van de vorige eigenaar wat planten staan kan ik zo achterkomen wat het nou is
Geplaatst: 10 maart 20169 j Leuke app! Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 10 maart 20169 j Geweldig idee, uitvoering ruk. Ik heb het even geprobeerd met onze ficus, citroengeranium en wasbloem, bij alledrie komt de juiste optie uberhaupt niet in het lijstje voor. Jammer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.