NoeNoePower Geplaatst: 20 maart 2016 Geplaatst: 20 maart 2016 Hallo,Ik ben helemaal weer in moestuin/ tuin sferen. Nou wil ook wat gezellige bloemetjes, alleen ik heb heel vaak al wat in de grond gestoken maar nooit wat opgestoken;) Nou heb ik een lijstje met welke bloemetjes ik graag in mijn tuintje zou willen zien groeien;- Zonnehoeden(wauauauawwww!!)- Kamille - Kattensnor- Vingerhoedskruid- Stokroos- Zonnebloemen- Klaproos- Papaver fluffy venus(waarschijnlijk niet)- Leeuwenbek Misschien nog wat maar dat kom ik er nu niet op;) Quote Het liefst was ik een kabouter(ben al goed bezig in de lengte;p), want dan kon ik de hele dag in mijn tuintje staan!
weknow Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Ik zie in je lijstje nogal wat verschillende soorten: meerjarige/vaste planten zoals zonnehoed en vingerhoedskruid; eenjarigen, meer wilde planten, die zichzelf uitzaaien of best ter plekke worden gezaaid (kamille, klaproos) en eenjarige bloemen die je best voorzaait en opkweekt en dan uitplant waar je ze een jaar wilt (leeuwenbek)..... alleen ik heb heel vaak al wat in de grond gestoken maar nooit wat opgestokenMisschien even bekijken hoe je de diverse soorten het beste opkweekt, dan heb je meer kans op succes. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
NoeNoePower Geplaatst: 21 maart 2016 Auteur Geplaatst: 21 maart 2016 Wat is je vraag ? Oh, hahaha sorry nou ja mijn vraag was, zijn dit bloemen die goed opkomen Quote Het liefst was ik een kabouter(ben al goed bezig in de lengte;p), want dan kon ik de hele dag in mijn tuintje staan!
NoeNoePower Geplaatst: 21 maart 2016 Auteur Geplaatst: 21 maart 2016 Ik zie in je lijstje nogal wat verschillende soorten: meerjarige/vaste planten zoals zonnehoed en vingerhoedskruid; eenjarigen, meer wilde planten, die zichzelf uitzaaien of best ter plekke worden gezaaid (kamille, klaproos) en eenjarige bloemen die je best voorzaait en opkweekt en dan uitplant waar je ze een jaar wilt (leeuwenbek)..... alleen ik heb heel vaak al wat in de grond gestoken maar nooit wat opgestokenMisschien even bekijken hoe je de diverse soorten het beste opkweekt, dan heb je meer kans op succes. Ja, ik heb allemaal soorten bloemen door elkaar. Ga ze niet allemaal zaaien, maar gewoon bloemen die ik heel mooi vind. En van dat nooit opkomen, ik was best jong, en strooide op hard klei grond zonder het te bedekken. En daarna nooit water geven.. Hihi geen idee waarom ze nooit opkwamen Quote Het liefst was ik een kabouter(ben al goed bezig in de lengte;p), want dan kon ik de hele dag in mijn tuintje staan!
Bubbels Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Zonnehoed of echinacea vind ik geen beginnersplant eerlijk gezegd. Niet de makkelijkste kiemers en je moet ze de winter doorkrijgen. Kamille heb ik nooit problemen mee gehad, ging prima.Kattensnor is ook niet extreem makkelijk.Vingerhoedskruid zaait zichzelf het liefst. Als je het eenmaal in je tuin hebt kom je er dan ook niet snel vanaf.Stokroos is goed te doen, wel in de meeste gevallen tweejarig.Zonnebloemen geen probleem, maar houden niet zo van verspenen dus die zou ik in wc-rolletjes of turfpotjes voorzaaien zodat ze met potje en al de volle grond in kunnen. Klaproos niet voorzaaien maar ter plaatse zaaien. Papaver zelfde verhaal.Leeuwenbek vind ik erg makkelijk. Kiemt ook heel snel. Als ik je een paar echte beginnersbloemen aan mag raden: Cosmos (of Cosmea) is supersimpel met een spectaculair resultaat. Alyssum is een plantje dan mooi gebruikt kan worden om lege plekken op te vullen, ruikt bedwelmend lekker en is zeer simpel ter plekke te zaaien. Calendula is ook erg makkelijk en mooi en lathyrus kan je ook wel mee aan de slag. Afrikaantjes gaan ook heel simpel maar je moet houden van de geur en het uiterlijk. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
NoeNoePower Geplaatst: 21 maart 2016 Auteur Geplaatst: 21 maart 2016 Heel erg bedankt! Quote Het liefst was ik een kabouter(ben al goed bezig in de lengte;p), want dan kon ik de hele dag in mijn tuintje staan!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.