Geplaatst: 27 maart 20169 j In de legenda van buienradar vind ik dit (incl typo) "Grondtemperatuur De actuele temperatuur (van het dichtstbijzijnde weerstation) - gemeten op 10 centimeter boen grasoppervlak"
Geplaatst: 27 maart 20169 j Auteur In de legenda van buienradar Legenda?! Daar heb ik afgelopen dagen dus straal overheen gelezen! Jullie hebben gelijk, het kaartje van Buienradar geeft de temperatuur aan op 10 cm boven het maaiveld. Er zijn overigens wel stations die de bodemtemperatuur meten en weergeven, Meteo Friesland bijvoorbeeld... Toch kan bodemtemperatuur ook sneller fluctueren dan ik gedacht had. Gisteren gaf mijn kerntemp metertje maar liefst 11 graden aan in de tuin. Onder de mulchlaag was het nu wel een stuk kouder (een paar dagen geleden was het daar iets warmer dan op een onbedekt stuk). Ik heb net uitgebreid met de honden door het bos gestruind en ik had steenkoude handen toen ik thuis kwam. Ik denk dat ik dat maar hanteer als reden om nog geen wortels te gaan zaaien . Fijne Paasdagen! The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
Geplaatst: 27 maart 20169 j Euhm... heeft iemand zo'n goedkoop vleesthermometerje wel eens geijkt? Ik kan me voorstellen dat zo'n dingetje redelijk nauwkeurig is in het hogere bereik, maar veel minder op temperaturen waarop je geen vlees gaart. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 27 maart 20169 j Auteur heeft iemand zo'n goedkoop vleesthermometerje wel eens geijkt? Ik niet. Hij wel. The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.