Toto Geplaatst: 6 april 2016 Geplaatst: 6 april 2016 Simpele vraag, maar geen antwoord gevonden: Hoe lang kan een tijmplant overleven? Ik heb er nu eentje die al drie jaar in dezelfde pot staat, maar op een paar takjes na geen knopjes en blaadjes te bespeuren. Kan dit nog komen of is hij aan het einde van zijn leven? Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
speets Geplaatst: 6 april 2016 Geplaatst: 6 april 2016 Dat hangt van meerdere factoren af, maar ik denk dat 'ie 3 jaar in dezelfde pot (zonder mest?) niet zo fijn vindt.Ik zou hem afknippen op een paar cm boven de grond en dan in de volle grond zetten zodat 'ie z'n wortels lekker kan strekken Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 6 april 2016 Geplaatst: 6 april 2016 Ja, kan een beetje vervelend worden... maar écht: TIJM intypen in het zoekvak levert écht een heleboel topics over tijm op... en ook hoe je die het beste kunt verzorgen om deze door de winter te kunnen overhouden... Bijvoorbeeld deze met blijkbaar dezelfde situatie als bij jou, in een terracotta pot... thijm-tijm-wil-niet-t3046.html Het is echt aan te raden eerst wat rond te kijken en zoeken op het forum vóórdat je voor elke vraag een apart nieuw topic opent. Hierdoor wordt het forum erg onoverzichtelijk en is de informatie straks niet terug te vinden. Je kan je gemakkelijk met je vragen in de bestaande topics aansluiten. . Quote
Toto Geplaatst: 6 april 2016 Auteur Geplaatst: 6 april 2016 Sorry, zal ik doen. K'zag niet direct iets wat met mijn vraag te maken had. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Erny Geplaatst: 6 april 2016 Geplaatst: 6 april 2016 Ach ja... gewoon een persoonlijke ergernis van mij hoor... niet al te serieus. Ben zelf zo dat ik eerst alle aanwezige informatie ga doorpluizen voordat ik om hulp vraag. Maar niet iedereen heeft daar last van blijkbaar (en nu bedoel ik niet persé jou hoor Toto maar het zijn gewoon wel erg veel mensen op het moment die zelf de zoekfunctie niet blijken te willen gebruiken). En dat snap ik gewoon niet. Het leuke van het doornemen van de bestaande topic is dat je dan op nog veel meer interessante informatie stuit en antwoorden op vragen die je misschien nog niet eens hád! Maar hoe lang je tijm overleefd heeft natuurlijk met je omstandigheden en de verzorging van je tijmplantjes te maken. En daarover staat echt best wel veel in die topics. Bij mij gaat de tijm elk jaar dood.... helaas... zelfs de soorten die Wintertijm heten overleven niet. Quote
Toto Geplaatst: 6 april 2016 Auteur Geplaatst: 6 april 2016 Ja sorry, khad wel gezocht via de zoekfunctie, maar heb maar de eerste 4 pagina's bekeken (van iets in de dertig dacht ik). Ik wou geen te oud topic heropenen omdat ik dacht dan geen antwoord te krijgen. En ik versta je lichte ergernis wel hoor. Als je om de zoveel weken eenzelfde vraag moet beantwoorden zou ik ook ambetant beginnen worden Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Erny Geplaatst: 6 april 2016 Geplaatst: 6 april 2016 Het zij je vergeven... Ambetant... wat een mooi woord... je komt vast uit België... Quote
loes Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 Ja sorry, khad wel gezocht via de zoekfunctie, maar heb maar de eerste 4 pagina's bekeken (van iets in de dertig dacht ik). Ik wou geen te oud topic heropenen omdat ik dacht dan geen antwoord te krijgen.Op dit forum krijg je ook gewoon antwoord wanneer je je vraag in een oud topic plaatst. Zolang je vraag over hetzelfde onderwerp gaat natuurlijk. Elk forum heeft zo weer zijn eigen gebruiken. Dit forum is naast een gezellig forum vooral een informatief forum bomvol info. Meestal is een vraag al eens door een ander gesteld. Zo niet dan is je vraag voor mensen na jou weer leerzaam. Quote
Tikketim Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 Nu we het toch over tijm hebben... Vanaf wanneer kan men kleine (zomer) tijm plantjes buiten planten ? Kunnen die last hebben van nachtvorst ? Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
Toto Geplaatst: 7 april 2016 Auteur Geplaatst: 7 april 2016 Ambetant... wat een mooi woord... je komt vast uit België... Jep, van de kanten van Brussel @tikketim: ze geven de komende dagen dan toch geen vorst, dus kan je het denk ik wel al planten. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
speets Geplaatst: 7 april 2016 Geplaatst: 7 april 2016 @ Tim: als die plantjes binnen hebben gestaan zijn het kasplantjes, en moet je ze sowieso afharden (= langzaam wennen aan zon, kou en wind). @ Iedereen: het scheelt al veel als je in de zoekmachine bijvoorbeeld "Alleen onderwerptitels" aanvinkt, of anderszins de antwoorden beperkt. Dan krijg je bijvoorbeeld geen berichten van mensen die alleen melden dat ze tijm hebben gegeten, ik noem maar wat Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Toto Geplaatst: 7 april 2016 Auteur Geplaatst: 7 april 2016 Oh wist ik niet, thanx voor de tip Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.