Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eerste keer aardappelen / spinazie


Mannie22

Aanbevolen berichten

Hey,

 

 

Enige tijd geleden heb ik spinazie en aardappelen geplant. Deze zijn nu goed beginnen groeien maar nu zal ik waarschijnlijk aan een volgende stap moeten beginnen daarom deze 2 vragen:

 

 

Wanneer moet ik grond over de aardappelen doen en hoeveel en wat is de beste manier om dit te doen?

 

Wanneer is de spinazie klaar en haal ik hiervoor heel de plant eruit of snijd ik gewoon de bladen af en kunnen deze terug groeien?

 

Alvast bedankt!

 

Matthias

 

vcvuih.jpg

 

2q0q7ph.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

aardappels kun je nu nog wat aanaarden maar nu ook laten gaan, hangt van je grond af (wij hebben vaak natte grond en poten ze in ruggetjes)

zeker aanaarden als ze groter worden om te voorkomen dat de knollen boven de grond komen als je ze niet zo diep hebt gelegd (minder dan 5 cm)

ze staan wel erg dicht op elkaar mi, wij doen minimaal 40 cm linkje

 

spinazie kun je nu snijden, lekker jong

je kunt ook om de 15 cm een plantje laten doorgaan en oogsten als het flink gegroeid is, heb je meer blad met iets meer smaak maar moet je het wel van de stengel rissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...