Geplaatst: 6 mei 20169 j Hoi,Wij hebben zes blauwe bessenstruiken in zes potten staan. Nu weten we dat ze geen leidingwater mogen maar de regenton is bijna leeg Wat te doen???? Mogen ze wel slootwater? Alvast bedankt
Geplaatst: 6 mei 20169 j Weet je zeker dat de sloot schoon is? Alleen dan zou het kunnen. Kraanwater koken en laten afkoelen zou ook kunnen. Als je kraanwater een aantal dagen buiten zet, gaat een deel van eventueel minder gewenste bestanddelen er ook uit....(je kunt daarvoor de regenton bijvullen) maar je kunt natuurlijk ook even vragen aan je waterbedrijf naar de samenstelling van het water uit de kraan bij jou....kan ook wel meevallen. Wat andere opties: koude thee, oude filterkoffie, water uit een eigen vijver (want beter controleerbaar op vervuiling dan een sloot) of grondwater dat je ergens kunt oppompen...... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 7 mei 20169 j Als je voor planten water moet maken dat zuur is, dan zou het idee zijn om een vat of tank plaatsen, waar je leidingwater in doet, dat je aanzuurt met een product wat de ph verlaagd.Google eens op water aanzuren, er zijn tig websites die hier over gaan.Of hemelwater opvangen als dit mogelijk is. Mijn ervaring is dat blauwe bessen niet zo 'n hoge eisen stellen aan de ph van hun gietwater,hier staan jarenlang blauwe bessen in pot, die altijd grondwater kregen met een ph van 7.Dit heeft nooit problemen opgeleverd.
Geplaatst: 17 mei 20169 j Je kunt ook gedemineraliseerd of gedestilleerd water kopen bij de supermarkt of het tuincentrum.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.