John73 Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 Hallo Ik heb al geruime tijd een heleboel knoppen in mijn vrouwelijke kiwi plant.Ik zie alleen tot op heden nog geen knoppen in mijn atlas.Is er bij iemand al wat te zien in de atlas. Mvg Quote
Bertus Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Tja.....bij kiwi's is geduld een schone zaak.Bij mijn kiwi's is het net andersom, de man (Belén) vol knoppen maar 't vrouwke (Soreli) helaas nog zonder. Quote
DennisUtrecht Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Als je nu nog geen knoppen ziet, dan komen ze er dit jaar ook niet meer. Als je voor je vrouwelijke plant aan stuifmeel kunt komen, bijvoorbeeld als Bertus wat bloemen in een envelop/bakje/zakjewil stoppen en opstuurt, kun je toch nog een paar kiwi's krijgen! Ik heb een kiwi met bloemknoppen, maar ik weet nog niet of het een mannelijke of vrouwelijke plant is. Ik kreeg 3 planten,waarvan 1 mannelijk, maar geen idee welke. Groeten,Dennis Quote
Bertus Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Dat klopt wat Dennis zegt, nu geen knoppen dan komen ze dit jaar niet meer.Vorig jaar had ik ook alleen bloemen in het mannetje. Een vriend van mij heeft toen met mijn bloemen met groot succes de vele bloemen bestoven van zijn vrouwelijke kiwi (hij had de man het jaar ervoor te sterk gekortwiekt).Omdat het zoveel bloemen waren heeft hij het geleende stuifmeel in de struik geblazen.Als dank voor de "bevruchtingsrituelen" heb we in het najaar heerlijke kiwi-vlaai gegeten. Dus John....mocht je graag een paar bloemen hebben.....graag een pb-tje.Note: ik hoop wel dat de bloeitijden matchen, want daar kan nogal verschil in zitten (soort + Utrecht vs Limburg) Vraag: heeft iemand ervaring met het versturen van bloemen/stuifmeel in een envelop? . Wel of niet in een plastic zakje?? Quote
John73 Geplaatst: 14 mei 2016 Auteur Geplaatst: 14 mei 2016 Bedankt voor het aanbod.Maar een collega van mij heeft een mannelijke staan en daar haal ik de laatste 2 jaar al bloemen van .Ik denk zelfs dat er ergens in de buurt hier ook een mannetje staat want sommige lijken al bestoven voordat ik met de bloemen aankom. Ik vind het alleen vreemd ik heb beide planten gekocht als een huwelijk (atlas-hayward)Op dezelfde dag geplant.en van de vrouw had ik 2 jaar terug 6 kiwi's en afgelopen jaar 34 kiwi'sEn dit jaar ga ik over de 150 knoppen heenMaar van de man nog niks. Quote
John73 Geplaatst: 5 juni 2016 Auteur Geplaatst: 5 juni 2016 Inmiddels zijn de bloemen kiwi's aan het worden. Alleen zonder een man in de buurt waar ik vanaf weet dan. Kan iemand mij een foto laten zien van een kiwi jenny want mogenlijk heb ik ipv de aangeschafte hayward. Mvg john Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.