Bramdetuinman Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Hallo, Het leek me netjes om mij even voor te stellen. Ik ben bram, 18 jaar en woon in de buurt van den haag. Ik ben gister begonnen met het kweken van watermeloen en tomaat. Ze staan in potjes op mijn vensterbank. Ben benieuwd wat het gaat worden! bram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 welkom! ik denk niet dat dat nog wat gaat wordenwatermeloen en tomaat moeten in april gezaaid worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bramdetuinman Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 ook in de vensterbank? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommert Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 misschien als je in huis houdt dat het wel lukt.maar je krijgt denk ik laat in het jaar tomaatjesik heb tomaten begin april gezaaid maar ik heb nu ook nog maar kleine planten van 20 cm en ze moeten nog 10 keer zo hoog worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Hoi Bram, succes, je gaat er vast een heleboel van leren.Altijd leuk om met eetbare planten bezig te zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Hoi en welkom!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Bram heb je gezaait of heb je plantjes gekocht. Plantjes zullen geen probleem zijn en zaad moet je gewoon zonnig en warm houden dan heb je de meeste kans. Tomaat gaat zeker nog wel lukken op de manier. Bij ons bij het moestuin complex zijn er meerdere tuinders die extra laat zaaien om eth groeiseizoen te verlengen. Je kan ze alleen niet buiten of in een koudebak kweken ivm de vorst. Meloen weet ik niet want dat kweek ik zelf niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Welkom Bram, misschien levert het dit jaar niet meer zoveel op maar je zult er zoiezo veel van leren dus het is altijd de moeite waard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Hallo Bram en welkom op dit forum. Leuk dat je het al gaat proberen op jouw leeftijd Tomaten kunnen hoog worden en watermeloenen, je kunt zelf wel bedenken dat die niet op de vensterbank kunnen groeien Maar ik neem aan dat je die wel buiten gaat uitplanten als het zover is Veel plezier met je experimenten! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bramdetuinman Posted June 14, 2011 Author Share Posted June 14, 2011 Ik heb zaadjes gezaaid. Deze staan nu 3 dagen lekker warm op de vensterbank. Het gaat mij niet perse om de opbrengst maar meer om het zien groeien van zo'n plant. Als ze straks groter worden moet ik idd een oplossing zien te vinden voor het ruimte gebrek maar dat zien we dan wel weer. Nu moeten ze eerst nog ontkiemen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 misschien dat je je meloen over je vensterbank heen kan laten groeien en de tomaat zou je de top uit kunnen halen als ie te groot wordt. T gaat je vast lukken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts