Geplaatst: 29 mei 20169 j Ha, Welke rozen zijn eetbaar? Een paar jaar (2013) geleden heb ik klimrozen bij de supermarkt gekocht. Zij hebben nooit kunstmatige meststoffen van mij gehad. Zijn deze rozen eetbaar of toch nog giftig? Verder heb ik een takje van een wilde roos gekregen en deze heeft in de vaas wortel geschoten. Nu is het een volwaardig plantje geworden. Is deze sowieso eetbaar? Alvast veel dank voor de antwoorden. Gwen
Geplaatst: 1 juni 20169 j In principe zijn alle (onbespoten ) rozen eetbaar. Je kunt ze leuk suikeren en gebruiken op taarten en ijs
Geplaatst: 6 juli 20169 j Auteur Bedankt voor je reactie. Altijd heb ik begrepen dat gekweekte rozen gif bevatten die is gebruikt voor het opkweken en ze daarom niet kunnen worden gebruikt voor consumptie. Na hoeveel jaar kan je veilig de blaadjes nemen, of kan dat sowieso nooit?
Geplaatst: 14 juli 20169 j Na 2 tot 3 jaar is dat wel veilig. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.