aaronbertsch Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Hallo, Moet ik heel erg opletten wat voor potgrond ik voor mijn groenteplanten haal? Er zijn allerlei soorten/merken te krijgen in verschillende winkels; supermarkt, bouwmarkt, tuincentrum..... Prijsverschillen zijn er ook, zo heb je bij de supermarkt een zak van 40Liter voor zo'n 2,50 euro.... Maar bij bijvoorbeeld Intratuin haal je een zak van 40Liter voor bijna 5,00 euro, qua prijs dus bijna het dubbele. Beide hebben voeding voor zo'n 6 tot 8 weken staat er op. Is die duurdere potgrond dan ook zoveel beter, of maakt het op zich niet uit en kan je ook gewoon een zak potgrond van de supermarkt in je karretje mikken? Alvast dank voor de info, groet Aaron Quote
Die Niels Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Goeie vraag, De potgrond van de Intratuin die ik er dit jaar gekocht heb is qua structuur niet geweldig (veel stokjes en harde brokken. Die valt qua prijs met 3 x 40 liter voor een tientje trouwens wel mee.Maar dan vind ik de goedkopere potgrond van de Gamma beter Dat RHP keurmerk is in elk geval geen garantie voor potgrond met een mooie, fijne structuur. Het lijkt ook te liggen aan welk stuk toendra ze in Oost Europa nu weer afgegraven hebben om het veen te winnen. Het kan per merk ook per batch verschillen. Of er kwaliteitsverschil zit in de toevoeging van voedingsstoffen weet ik niet Quote
AnnekeW Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Ik heb verschillende geprobeerd en ik vind die van de Gamma (Fleurella) fijn. Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 31 mei 2016 Geplaatst: 31 mei 2016 Ik koop zelf altijd biologische potgrond, niet alleen vanwege het milieu, maar omdat ik het idee heb dat planten met "normale" potgrond (met kunstmest dus) over het algemeen een grote groeistuip krijgen en daardoor (later) zwakker worden. Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Thinkpad Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Er loopt hier al een draadje over potgrond;potgrond is samengesteld uit verschillende grondstoffen,turf, veen, kalk, klei, cocos, etc. De samenstelling van de potgrond bepaalt de kwaliteit.Je hebt potgrond die jaren mee kan, en potgrond die ieder jaar kan weggooien, wat natuurlijk zonde is.Potgrond die jaren mee kan, geregeld bijmesten en klaar. De betere potgrond zou je kunnen aankopen bij een potgrond bedrijf bij jou in de buurt,er zijn bedrijven die aan particulieren leveren. Onderstaande link geeft meer info over potgrond;http://www.rhp.nl/nl/consumer/potgrond/1288962762/Waaruit-bestaat-potgrond/ Quote
aaronbertsch Geplaatst: 1 juni 2016 Auteur Geplaatst: 1 juni 2016 Super bedankt voor de info allen. Thinkpad, ik kon (-waarschijnlijk slechte zoeker-) niet echt iets vinden over juiste potgrond, dus maakte ik een nieuwe onderwerp aan. Excuses! Quote
halvebelg Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 20L Potgrond van bv de Aldi voor 1,10 euro werkt prima, beetje organische mestkorrels erbij. Quote
Erny Geplaatst: 1 juni 2016 Geplaatst: 1 juni 2016 Zoek maar eens op "welke potgrond" oid en je ziet nuttige topics verschijnen. Ik gebruik de Fleurella van de Gamma maar sinds het uiterlijk van de zakken is veranderd (nu bruine opdruk) ben ik niet meer zo tevreden over de inhoud van de zakken. Blijkbaar is die ook veranderd en nu zit er veel meer troep in, takjes e.d. Quote
RenJ Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 (aangepast) - 27 augustus 2023 aangepast door RenJ Quote
Itoero Geplaatst: 2 juni 2016 Geplaatst: 2 juni 2016 Ik gebruik Central Park potgrond.fan van 'Friends'.... Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.