Ga naar inhoud

Identificatie: Welke paddenstoel/zwam is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet ik ;)

Misschien heeft IVN iets voor je, of de KNNV. GLK heeft trouwens ook nog leuke paddenstoelenwandelingen de komende weekends. 

Geplaatst:

Nou ik ben het afgelopen uur helemaal aan t genieten van de website waarneming.nl 

Daar waren mijn paddenstoelen snel gedetermineerd met enige (76%  parasolzwam) tot 96% zekerheid ( plooivoetstuifzwam) en zie ik tientallen mensen die dezelfde species insturen. Met foto’s!  Ook leuk: ik kan in mijn eigen bos kijken welke waarnemingen daar de laatste dagen gedaan zijn zodat ik daar ook eens langs kan fietsen. Superlollig.

• Like 5

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Achter in onze tuin staat een flinke Portugese laurier, inmiddels een prachtige boom. Dat was hij in ieder geval, er zit een ziekte in waardoor steeds meer takken doodgaan. Ondanks dat die steeds worden afgezaagd, verspreidt de infectie zich verder en zal hij toch een keertje om moeten. Op de stam ontstaan de laatste tijd ook steeds meer zwammen, vast omdat hij ziek is, denk ik. Heeft iemand een idee wat voor paddenstoelen dit zijn? Gewoon uit interesse.

IMG_6836.jpeg

IMG_6837.jpeg

IMG_6838.jpeg

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...