Toto Posted June 1, 2016 Share Posted June 1, 2016 (edited) ZELFGEVONDEN PADDENSTOELEN ETEN IS OP EIGEN RISICO. DIT TOPIC IS BEDOELD OM PADDENSTOELEN TE IDENTIFICEREN, NIET OM TE BEPALEN OF DE PADDENSTOEL EETBAAR IS!Aangezien er steeds topics zijn met dezelfde vraag (Welke paddenstoel is dit?, Is deze paddenstoel eetbaar?, ...), is het misschien handig om hetzelfde principe als bij de plantjes toe te passen. Bij 1 topic is dit al gebeurt, maar dat is doodgestroomd omdat de vraag luidde: 'Welke paddenstoel is dit?'Niet echt handig voor zoekende mensen die geen lid zijn. Edited June 17, 2016 by Guest Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted June 3, 2016 Share Posted June 3, 2016 Opzich zou dat kunnen maar we zijn geen identificatie forum voor paddenstoelen. Vanaf een foto is het gewoon erg maar dan ook erg lastig paddenstoelen op soort te brengen(uitzonderingen daar-gelaten). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 Het kan zelfs levens gevaarlijke zijn om paddenstoelen vanaf een foto te willen de determineren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted June 11, 2016 Share Posted June 11, 2016 Ik voer zelf af en toe waarnemingen van o.a. insecten en vogels in op: http://waarneming.nl Deze site heeft ook een gedeelte voor paddenstoelen.  Er zijn paddenstoelen die eetbaar zijn en een dubbelganger hebben die dat absoluut niet zijn, dus voorzichtigheid is geboden. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toto Posted June 11, 2016 Author Share Posted June 11, 2016 Het kan zelfs levens gevaarlijke zijn om paddenstoelen vanaf een foto te willen de determineren. Ja dat weet ik wel hoor. Ik ken er zelf niets van, ik heb dit topic gewoon aangemaakt voor mensen die het er wel op wagen. Als je via het submenu 'paddenstoelen' gaat staan daar constant topics met de naam 'Welke paddenstoel is dit'. Misschien beter om ze dan te groeperen. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Dat is een heel goed streven Toto, maar zoals we ook bij de andere identificatietopics merken... het helpt niet... Er worden nog steeds nieuwe "wat is dit" topics aangemaakt. Het gros van de mensen zoekt blijkbaar toch niet of er al een passend topic bestaat waarin ze hun vraag kunnen stellen. Â En de paddestoelenkenners op dit forum hebben de afgelopen jaren ook duidelijk aangegeven dat zij er niet aan willen gaan beginnen om alleen vanaf onduidelijke foto's paddestoelen te determineren. (Zelfs met de paddestoel in de hand en het boek erbij is dat namelijk nog moeilijk.)Een speciaal identificatietopic geeft dan het idee dat dat wel mogelijk is. Dus een beetje mixed message. Â Mijn voorstel zou zijn om dit topic weer op slot te doen om dat te voorkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 aanvullend misschien een nieuw topic waar een van de paddenstoelen kenners uitlegt waarom op dit forum geen paddenstoelen worden gedetermineerd ? Dan kan elke nieuw topic daarnaar worden verwezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toto Posted June 13, 2016 Author Share Posted June 13, 2016 Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 13, 2016 Share Posted June 13, 2016 Dat lijkt me nou ook weer niet nodig.Niet iedereen die een foto upload is van plan om z'n paddenstoel op te eten, maar wil gewoon de naam van het beesje weten En eventuele schadelijkheid voor bijvoorbeeld zijn boom. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 15, 2016 Share Posted June 15, 2016 Is het technisch mogelijk om een bericht vast te pinnen bovenin dit draadje met een duidelijke waarschuwing dat dit topic niet bedoeld is als identificatie met de vraag of het eetbare paddenstoelen zijn. Een ieder heeft hierin zijn persoonlijke verantwoordelijkheid! Â gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toto Posted June 17, 2016 Author Share Posted June 17, 2016 Bedoel je zo? Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted June 17, 2016 Share Posted June 17, 2016 lekker duidelijk toch? gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
xxxmirjamxxx Posted November 22, 2016 Share Posted November 22, 2016 Â ja hoor, duidelijk zo:) heel fijn, dan trap ik af met de eerste vraag en fotos....deze paddestoelen groeien deels in mijn kippenhok, daarom ben wel beniewd welke soort het is. Naast de ren staat een 3 jaar geleden omgezaagde beukenboom en daar groeien ze ook tegen aan, ik vond ze dan ook lijken op een beukenzwam maar ik ben een totale leek op dat gebied. (Ben meer thuis in het moestuin gedeelte)Â groetjes mirjam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdreinders Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Voor de connaisseur.Deze paddenstoel kwam ik tegen in onze groentetuin.Heeft iemand een idee? Na 2 dagen van zoeken kon ik nog niets vergelijkbaars op internet terugvinden. Vriendelijke groet,Jacob Reinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tien Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Misschien moet je er even een foto bij plaatsten jdreinders? Quote Groetjes, TienMijn blog Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdreinders Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Blijkbaar ging de upload niet zoals ik had verwacht. Dan nog maar eens. TADA.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdreinders Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 En onder het rokje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tien Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Ik ben geen paddenstoelen kenner maar ik denk dat dit er eentje is die aangevreten is door een klein wormpje oid. Was dit de enige of stonden er meerdere vandezelfde bij elkaar? Quote Groetjes, TienMijn blog Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdreinders Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Van hetzelfde soort staan er zo'n 4 bij elkaar. Ik had er 1 geplukt voor mijn onderzoekje.Met een mooi giraffen/schildpadden patroon.Het ziet er te mooi en te veel hetzelfde uit om niet een uitzonderlijk exemplaar te zijn. (beestjes zou ik niet denken)Â Ben benieuwd of iemand anders nog een idee heeft.Wellicht kan ik morgen nog een foto maken van het zaakje bij elkaar en die erbij plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdreinders Posted October 23, 2018 Share Posted October 23, 2018 De paddenstoel zit duidelijk in verschillende fasen:Â Wie geeft het verlossende antwoord? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 Zijn dit ook shii takes? Vond ze in het grasveld in mijn tuin onder een boompje. Vind ze lijken op shiitakes ( maar heb niet zo veel verstand van paddenstoelen) en kan mij vaag herinneren dat ik daar in de buurt een stukje van de shiitake oogst hebben laten vallen eerder dit jaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 Nee dat zijn geen shiitakes!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 Shiitakes zien er echt anders uit en groeien op hout. Nu kan er onder dat gras ook wel dood hout liggen, maar dan nog zijn het geen shiitakes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cupcakeje Posted December 21, 2018 Share Posted December 21, 2018 Ik eet ze ook niet op hoor maar vroeg het mij af iemand een idee wat het wel is? Ze zien er leuk uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted July 23, 2019 Share Posted July 23, 2019 Kiek dan wat een prachtige reuzen ik gisteren in de berm vond! Ook even foto van de zij- / onderkant gemaakt voor evt identificatie. (Stomme hond moest net op dat moment n poep )Iemand enig idee wat voor bjoetie dit is? Ik ga em overigens sowieso niet plukken hoor. Daar is ie te mooi voor. 1 Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts