LiesM Posted June 4, 2016 Share Posted June 4, 2016 Ik heb dit jaar voor de tweede keer appels in de boom maar vorig jaar raakte ik er wat kwijt aan de vogels dus dit jaar wil ik ze beschermen. Ik vind wel die zakjes die je om de appels kan hangen een beetje duur en ik vroeg me af of ik ook waszakjes kan gebruiken? (Van die mesh zakjes waarmee je bh's ed beschermt in de wasmachine) Daar heb ik er nog veel van liggen. Of laten die niet genoeg licht ed door? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 4, 2016 Share Posted June 4, 2016 Die BH-zakjes ken ik niet. Wat ik zelf zou doen is vanaf het moment dat ik zie dat er een vogel in appels begint te pikken, het deel van de boom waar de vruchten hangen losjes inpakken met een Ikea-gordijn (model Lill, 2 stuks voor 3,50) ) en dat rond de stam aanbinden met een touwtje. Voordeel is dat het snel en makkelijk even los te maken en weer vast te doen is. Zo doe ik het in ieder geval met mijn zure kersen. Een aardbeien-net zou ook wel kunnen, maar daar wil wel eens een vogel in verstrikt raken of een vogel erdoorheen pikken als hij zo bij een lekkere appel kan. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiesM Posted June 4, 2016 Author Share Posted June 4, 2016 Oh dat is ook een goeie! Die zakjes zijn eigenlijk gewoon zakjes van het soort stof zoals die gordijnen, maar meestal wel iets kleinere gaatjes.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieuw Posted June 4, 2016 Share Posted June 4, 2016 Ik heb dit jaar voor de tweede keer appels in de boom maar vorig jaar raakte ik er wat kwijt aan de vogels dus dit jaar wil ik ze beschermen. Ik vind wel die zakjes die je om de appels kan hangen een beetje duur en ik vroeg me af of ik ook waszakjes kan gebruiken? (Van die mesh zakjes waarmee je bh's ed beschermt in de wasmachine) Daar heb ik er nog veel van liggen. Of laten die niet genoeg licht ed door? Ik denk niet dat alleen voor de bh's wordt gebruikt haha. Uhm, het is wel waard om te proberen want een appel verliezen Door een vogel is erger en vergelijk met de andere ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 wij spanden vorig jaar zwarte garendraden, vonden ze niet leuknu hangen er blauwe lapstroken bij de buren, schijnt ook te werken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts