lionne Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 wij hebben sinds begin mei een moestuin. We hebben nu 6 vakken, dit worden er uiteindelijk 9. dan in het midden terras (en gras??) en dan aan de rechterkant fruitstruikjes. We hebben nu gewoon de grond omgewoeld, ontdaan van onkruid, fijn gemaakt, zaadjes/plantjes erin en dan stro/cacaodoppen erop.(stomme slakken, iemand tips?) We willen de vakken ophogen om te zorgen dat de kinderen er minder snel in gaan staan, omdat het er netter uit ziet en omdat manlief wil experimenteren tegen de slakken. Helaas hebben we weinig geld om in de tuin te steken. Ik heb gezien dat mensen het doen met tegels (die we ten overvloede hebben). hoe doe je dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tikketim Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 De tegels met de zijkant de grond in ? Of ze lang gaan blijven staan hangt af van hoer diep ze in de grond zitten. Misschien best meer dan 50 procent. Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riraro Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Wat voor tegels heb je? Iemand hier verderop heeft een plantenbak gehad gemaakt van oude stoeptegels van ik gok 30x30cm. Hij had ze voor ongeveer de helft ingegraven en aan de bovenkant zowel aan de binnen- als buitenkant een frame van goedkoop hout aangebracht (om te klemnen zeg maar). Bij grotere tegels zou ik ook meer ingraven, dan is dat frame met wat mazzel ook niet meer nodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted June 16, 2016 Share Posted June 16, 2016 Als je echt veel tegels hebt kun je ze ook doormidden breken en stapelen. Je stapelt dan met de ruwe breuklijn aan de buitenkant en zo krijg je een leuk muurtje. Veel steviger dan tegels die rechtop staan en je hoeft niets in te graven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts