Moestuinpassie Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 1 uur terug, Rookie zei: Ja, een stoom canner werkt hetzelfde als een canner met water. Ah handig, ik ga eens kijken Quote
Gitta Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 7 minuten geleden, Moestuinpassie zei: Ah zo @Gitta, je kan ook losse deksels kopen om de deksels te vervangen eventueel Handig. Wel de goede maat kopen dan, lijkt me. Is het weten van de juiste diameter voldoende? Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 Stoofpeertjes op water en witte wijn en met specerijen gemaakt. Het sap is niet zo rood als op deze foto hoor, meer bruinrood en dat komt dan ook door de rietsuiker die ik gebruikt heb. Knetterzoet maar wel lekker😋 8 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Moestuinpassie Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 (aangepast) 35 minuten geleden, Gitta zei: Handig. Wel de goede maat kopen dan, lijkt me. Is het weten van de juiste diameter voldoende? Ja even opmeten is voldoende, het zijn standaard maten 1 oktober 2024 aangepast door Moestuinpassie 1 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2024 Gember in de vriezer, gember in potjes, en gember met gist en suiker en water in de fermenteerpot! 8 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 WoW dit is best bijzonder..zoveel gember oogst in Nederland! En in die potjes, hoe snel moet je het dan opmaken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Wat besjes, veel bramen, frambozen en zwarte bessen! De laatste twee komen uit de tuin van: jawel…Jorieke! Geen heel grote potjes, wel veel potjes! Happy Jo 8 Quote
Gitta Geplaatst: 8 oktober 2024 Geplaatst: 8 oktober 2024 Heerlijk. Ik denk dat dit een mooi begin voor mij gaat zijn om vruchten en groente in te gaan maken en bewaren. Als dit lukt, dan is de volgende stap makkelijker te nemen denk ik. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 8 oktober 2024 Geplaatst: 8 oktober 2024 Gewoon gaan doen @Gitta. We praten je er wel doorheen! 3 Quote
Mellie Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 Ik ben 3 soorten appels aan het drogen op de verwarming (hij staat niet hard genoeg aan vrees ik…. Misschien vandaag toch in de oven verder)De schil op de foto is van een goudrenet die heel veel lelijke plekken had. Dik geschild. Paar zo opgegeten, want ook ongedroogd een lekker appeltje. Vind goudrenet een heel lekkere appel om te drogen. Beetje zuurtje nog. Eigenlijk alle niet te zoete appels zijn gedroogd erg lekker. Als je appels droogt, worden ze zoeter. Ik wil ze ook geschild, want die schil wordt vlijmscherp…. Echt niet lekker, ook niet wanneer het dunne partjes zijn. 3 Quote
Rookie Geplaatst: 9 oktober 2024 Geplaatst: 9 oktober 2024 Weer drie zakken met tomaten voor de vriezer, plus vier zakken witte kool. 6 Quote
Rookie Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Vier maal 250 gr. knolselderij voor in de vriezer. Nu heb ik al mijn erwtensoepgroente uit eigen tuin, ik vind dat zo stoer! 8 Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Twee potten kweeperen op siroop met anijs, kardemom en kaneel. Een voor in de vriezer en een voor op de 🥞 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Rookie, dat is inderdaad echt stoer! 😊👍🏻 1 Quote
Mellie Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Pepers ingemaakt! Ik had dit jaar te weinig en heb ze gekocht bij gebrek aan. 1 x gegeten. Vond ze niet lekker… Dus er moeten nog wel wat potten komen. Kom op pepers… doe iets. 3 Quote
Dahli Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Hoe lang kun je ze zo bewaren @Mellie? Ziet er prachtig uit zo! Ik heb je recept in het andere topic al opgeslagen 😃. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 11 oktober 2024 Geplaatst: 11 oktober 2024 Bij de Turkse winkel zag ik vandaag verse peppadews liggen. Hier ergens staat dat @jorieke123 die veel lekkerder vindt dan de gekochte. Dus 1 kg gekocht.Ik ben even aan het ontpitten geweest…! De zaden bewaar ik en de kontjes droog ik voor chilivlokken. Ik heb pepers geplukt voor de inmaak. Daarbij is het niet erg als ze groen zijn en op dezelfde wijze als gisteren pepers ingemaakt met ruim 1 kg tomaat. Deze pot is het mooist, omdat die zon lekker wijde hals heeft. Ik kon de pepers zo mooi langs de rand leggen. Foto doet hem geen eer aan. Ziet er echt mooi uit. Die andere potjes heb ik alles gewoon erin gepropt. Over een poosje ga ik nog wel wat tomaat erbij doen. Het kleine potje had te veel peper en die tomatensaus wordt juist zo heerlijk. Dus dat ga ik later nog toevoegen. 7 Quote
Erny Geplaatst: 11 oktober 2024 Geplaatst: 11 oktober 2024 Nog wat druifjes met appels in de stoompan gemikt en daar weer wat flessen sap uit getapt. En natuurlijk weer heerlijke appelmoes. Erg blij met mijn appelschilapparaatje (tevens ontklokhuizer en plakjessnijder, alles tegelijk). Gisteren laag tomaat in groot bakblik, pepers erbij, tomatillo's erop, uien erover (+ zout, peper, olijfolie, tijm). En op zachte stand (oven gaat veel te hard) in de oven mét folie erover. Vandaag vermalen en verwerken tot sausjes (o.a. chilli/tomatillo jam). 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2024 Vandaag heb ik met mijn moeder echt een BOEL appels geschild en ontklokhuisd en in stukken gesneden. Dat staat nu appelmoes te worden, vanavond stop ik het in potten. Lekkerrrr! Edit: 7 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Eigenlijk niet ingemaakt, maar meer vriezer uit en weer in. Zo tegen het eind van het seizoen duik ik de vriezer in en haal de zakjes groenten eruit die ik wil mixen. Gooi alles door elkaar in een bak, en vul dan zakjes met mijn eigen roerbakgroenten zeg maar! 8 zakjes dit keer, boontjes, wortel, paprika, courgette, prei en een halve - helaas gekochte - spitskool! Zooo handig en lekker! Gisteren de laatste boontjes geplukt op de tuin. Die zijn bijna gaar gekookt en zoals op de onscherpe foto de vriezer ingegaan! Ook zo handig , en lekker! 😊 happy Jo 7 Quote
Mellie Geplaatst: 13 oktober 2024 Geplaatst: 13 oktober 2024 Ik ben bezig met een saus dag. Tomatensaus gemaakt met giga gekochte tomaten. We hebben er een paar voor de gein gewogen. Minimaal 500 gr per stuk! Ik heb zaden bewaard. Er zit ook 1,2 kg eigen tomaten in. Een fractie wat er verder in de pan zat. Maar toch. Alleen k of en tomaat, chili uet en rozemarijn uet. Rest van de kruiden doseer ik dan bij gebruik. De ene x meer tijm, oregano of juist salie. 7 Quote
Mellie Geplaatst: 14 oktober 2024 Geplaatst: 14 oktober 2024 Dik 2 l ketchup geworden en het smaakt mega lekker. Het lekkerst tot nog toe van de probeersels. Ik had deze keer n min verhouding veel meer ui en had de knoflook gepoft ipv geschild mee geroosterd. Ook was mijn scheut balsamico royaler dan normaal, want ik schoot uit. Mazzeltje achteraf. 9 Quote
Rookie Geplaatst: 14 oktober 2024 Geplaatst: 14 oktober 2024 Erwtensoep. Alle groente (behalve de erwten) uet. 7 Quote
jootje Geplaatst: 14 oktober 2024 Geplaatst: 14 oktober 2024 Kweepeergelei! Met kweeappels uit Zelhem. Blijft mooi om te zien die kleur, en het ruikt en smaakt zo lekker! 5 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.