Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zeg hebben jullie ook zo onwijs veel tuinbonen dit jaar. Door het koude voorjaar kwam de groei er maar matig in maar nu.................................ik heb nog nooit zo'n grote oogst gehad. En in het geheel geen luis, ik heb niet eens getopt. Alles ligt inmiddels keurig in de vriezer.

Dirk.

Geplaatst:

Hier ook best veel maar ik heb er niks om mee te vergelijken. Dit is mijn eerste jaar tuinbonen. Haha

Hoe vries je ze in? Eerst pellen en blancheren?

Geplaatst:
In welke gerechten kan je tuinbonen nog verwerken?

Ik heb ze al samen met erwtjes en wortels klaargemaakt en ook al eens in een wok.

Ik doe ze in de salade (geblacheerd) met peultjes sugarsnaps feta avocado en amandel schaatsen.

Yum:

2016061419155643011466670114.jpg

Geplaatst:

wij eten ze ook graag in een salade of heel licht gekookt met wat roomboter en vooral wat bonenkruid vanwege de heerlijke geur

nieuw aardappeltje erbij, stukje ossehaas, gebraden uitje.....

Geplaatst:

Heb dit jaar voor het eerst een ander ras gezaaid naast mijn vertrouwde Leidse Hangers. De Leidse Hangers groeien goed, maar de Witkiem groeit een stuk langzamer en heeft hele kleine bonen. Volgend jaar geen Witkiem meer.

Heb wel last van bladluis, maar heb voor het eerst niks gedaan tegen de luis. Dat heeft mij een plant gekost, maar verder valt de schade goed mee gelukkig. Hopelijk blijft dat zo, want het is nog geen oogsttijd voor mijn tuinbonen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...