Riraro Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Ik snap er niks meer van. Ik heb 4 planten in tunnels staan (met veel vliegverkeer) die allen dagelijks bloeien en 2 planten hebben nu beiden meerdere vrouwelijke bloemen gehad die ik voor de zekerheid ook met de hand heb geholpen, maar tot nu toe groeit er echt helemaal niets door. Ik doe het (water geven, bestuiven, bijmesten, etc) allemaal precies hetzelfde als met de plant van vorig jaar waarbij ik toen misschien door het hele seizoen 1 handje vruchten ben misgelopen, waarvan zeker de helft in het begin was aangezien ik toen geen idee had hoe courgettes werkten. Kan het iets met het weer zijn? Of toch iets anders? Lijkt me vreemd als geen van de bloemen is bestoven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Is de lucht erg vochtig in de tunnel? Stuifmeel stuift het beste als het niet nat is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riraro Posted June 23, 2016 Author Share Posted June 23, 2016 Is de lucht erg vochtig in de tunnel? Stuifmeel stuift het beste als het niet nat is. Op dagen als vandaag wel, maar zodra het maar even kan schuif ik ze helemaal open en dat is me de afgelopen 2 weken zo goed als elke dag gelukt. En mijn hulp zou dan toch moeten hebben geholpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Lijkt me ook. Dat was het enige wat ik nu even kon bedenken wat het verschil zou kunnen zijn met vorig jaar. Heb je ook al geprobeerd om de mannelijke bloem af te breken en met de bloem zelf proberen te bestuiven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riraro Posted June 23, 2016 Author Share Posted June 23, 2016 Lijkt me ook. Dat was het enige wat ik nu even kon bedenken wat het verschil zou kunnen zijn met vorig jaar. Heb je ook al geprobeerd om de mannelijke bloem af te breken en met de bloem zelf proberen te bestuiven? Vorig jaar stond de plant ook zo lang mogelijk in de tunnel ivm de regen. En dat is precies hoe ik help Ik doe trouwens niet aan wattenstaafjes, ik 'roer' gewoon een beetje met de meeldraden langs de stamper (termen correct?) en laat het restant vaak nog achter, Vorig jaar ging dat super, maar nu..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnekeW Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Ik doe het met een zacht penseeltje en zo is er al 1 gelukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Mag ik vragen waarom je de planten in de tunnel hebt? Het zijn gewoon planten die het fantastisch doen in onze tuinen. Geen gedoe met penseeltjes of zelf bestuiven enzo : Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riraro Posted June 23, 2016 Author Share Posted June 23, 2016 Dat is ivm de planten die er omheen zijn geplant (pepers en paprika's e.d) ivm ruimtegebrek en de katten die 's nachts in mijn moestuin rommelden. Omdat ik weet dat ze het prima doen in de open lucht heb ik de tunnels als het ook maar even kan overdag en 's avonds gewoon helemaal open, behalve wanneer het met bakken uit de hemel komt, zoals eerder vandaag. Nu staan ze ook open. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts