LindaJosei Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 Hallo 4 weken terug een rozenstruikje geplant. Het was de eerste week in mijn nieuwe tuin. Ik had gewoon een gat gegraven, struik erin gezet, dicht gegooid. Het is een trosroos. Arthur BellNadat de bloemen waren uitgebloeid heb ik ze naar aanleiding van een tip afgeknipt tot net boven het eerste vijfbladerige takje. De knippen die er al aan zaten zijn allemaal prachtig uitgekomen maar er zijn nooit meer nieuwe knoppen aan gekomen. Ook bleven de bloemen niet erg lang mooi. Maar een paar dagen, maar misschien is dat normaal. Plantje ziet er verder nog goed uit. Geen dorre of verlepte bladeren maar er komen dus geen nieuwe knoppen aan.De grond is klei en ik heb helemaal niks aan voeding ofzo toegevoegd. Wat kan ik nu het beste doen? Alvast bedankt Quote
Ciska Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 ik denk dat het een kwestie van geduld is... Je hebt de struik net geplant, is denk ik bezig om goed wortelstelsel aan te leggen en dat gaat wrsch ten koste van het vormen van knoppen. Ik knip na de bloei ook de uitgebloeide stengels af tot een vijfblad. In de oksels worden dan nieuwe scheuten aangemaakt. Hierop bloeien dan de rozen opnieuw. Quote
RobO Geplaatst: 16 juli 2016 Geplaatst: 16 juli 2016 ik zou er ook een klein beetje rozenmest bij doen; kan nog netplanten die je in pot koopt zijn vaak bemest t/m de verkoopen voldoende water geven natuurlijk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.