Ga naar inhoud

kruidentuin aanleggen in de (half)schaduw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal

Zoals ik in mijn moestuin seizoen al vertelde ben ik mijn moestuin aan t veranderen in een kruidentuin.

Bij deze de link:

https://www.moestuinforum.nl/blog/timvk2000/

Ik ben zoals faar vertelde van plan nog bijna 3 vierkante meter aan te planten met kruiden. Aangezien er erg veel kruiden bestaan kan ik er niet uitkomen welke soorten ik aan wil planten. De helft van dit stukje ligt ook nog eens in de schaduw door een muur. Hier is nog geen 4 uur zon per dag. Daar kan officieel natuurlijk niets groeien, maar met welke soorten maak ik hier meer kans. Ik heb hier al daslook lievevrouwebedstro en watermunt staan. Deze doen t hier erg goed.

Kort samengevat de vraag:

Welke kruiden raden jullie aan?

Welke kruiden kunnen redelijk in de schaduw ?

Ik ben vooral op zoek naar ideeën voor niet standaard planten zoals overal te koop en die iedereen kent. Bijvoorbeeld niet Rozemarijn of tijm tenzij het andere soorten zijn

Groetjes tim

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Bij mij in de halfschaduw groeit kerriekruid, platte peterselie, laurier, dropplant, kruiprozemarijn en meloensalie erg goed, lavas wat minder.

Welke kruiden kunnen op dit moment nog worden geplant of bv in september? Ik kan nog wel wat uitbreiding gebruiken...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...