Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Problemen met mijn olijfboompje

Vlinderx

Recommended Posts

Vorig jaar een leuk olijfboompje gekocht met een mooie pot. Stond geweldig op het terras. Hij gaf zelfs het eerste jaar al een paar vruchtjes maar na de winter zat er geen leven meer in..

Ik heb eens vernomen dat olijven best de winter kunnen overleven als ze maar beschut staan en voldoende vocht houden. Aangezien die van mij behoorlijk beschut staat en de afgelopen winter niet vreselijk streng is geweest, zag ik eigenlijk geen noodzaak om hem af te dekken. Maar toen ik het voorjaar merkte dat er weinig tot geen leven meer in zat, was ik bang dat ie definitief overleden was.

Omdat ik er nog geen mogelijk had om hem af te voeren, heb ik hem maar laten staan. Nou zag ik afgelopen week tot mijn verbazing dat er vanaf de stam allemaal nieuwe scheutjes komen.

De dode takken in de krop lijken me dus wel echt dood, daar verwacht ik eigenlijk niks meer van maar weet iemand hoe ik van dit olijfje weer een mooi boompje kan maken??

images-(19)70861371414139.jpg

Don't dream your life. Live your dreams..

Volgens mij vriest er elk jaar een vermogen aan olijven dood van mensen in Nederland die hetzelfde denken, maargoed ik zie dat niet meer een echt mooi boompje worden, het model is er aardig uit als je de dode top afzaagt, ik zou niks doen behalve goed verzorgen en zien wat het wordt.

Players only love you when they're playing.