Jorieke123 Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Geplaatst: 5 april 2017 Lijst gesloten, ik wil alles ruim op tijd klaar hebben staan, geen last-minute zaken meer. Sowieso stonden de meeste plantjes al een hele tijd in potjes, omdat ik ze gedurende de herfst en winter hier en daar tegenkwam en had opgepot. Dus het zijn mooie kluitjes geworden, die zo weer verder groeien in je tuin Ik ben elk jaar beter/eerder voorbereid Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Nog wel een vraagje, dat paddestoelen broed, moet ik daar nog iets voor meenemen? Of geef je dat in een zakje mee? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 april 2017 Auteur Geplaatst: 5 april 2017 Ik doe het vrijdagavond in een zakje, dan kan je er zaterdagavond of zondag mee aan de slag (in een bakje doen, iets nat koffiedik er bij, en weg zetten.) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 Mijn lijst is officieel gesloten, maar ik vond nog wat grijze sjalotjes (van Appelvrouw ooit gekregen) die wel heel erg graag willen; ze zijn in de droge doos mooi uitgelopen. Ik heb ze nu opgepot met 4 in een potje. 2 potjes. Het zal dit jaar niet veel worden, maar dan kan je splitsen en meteen weer poten zodat je volgend jaar veel hebt  En ik vond nog wat goeie olifantenknoflook tenen. Ik poot er zelf nog wat voor flinke preien, die ik dan helemaal oogst en eet. Maar je kunt ze ook zetten zodat je volgende jaren je eigen tenen oogst.  Voor wie ze graag wil stop ik er een naamkaartje in. En anders gaan ze op de tafel. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kim Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Ow, ik zou wel zo'n grijs sjalotje willen als dat kan? Quote
Ciska Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Ff heel wat anders.....Ik heb ook nog allemaal olifanten knoflook liggen....als knoflook bevallen ze de thuiskok niet. Maar als ik het goed begrijp poot jij ze voor de prei? Kan je ze nog poten dan? Dan kan ik dat ook nog wel doen... laat je de bol dan in de grond zitten? Hoe moet ik dat zien? Quote
angela (†maart 2025) Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Dan wil ik weten waarom ze niet bevallen?Ik vind ze juist prima minder sterk dan gewone knoflook. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 Ik poot ze dan meestal tegelijk met de tenen waar ik wel bollen van wil oogsten. Maar zo half april kan je dan de hele plant opgraven en van onder tot boven als prei gebruiken. Daar pak ik de dikste tenen voor, en poot ze best heel diep. Of aard ze nog eens aan. Dan krijg je veel wit  Ik ga er nu nog wat zetten, maar dan wel onder Lill gordijnen. Want ik heb veel last van gespuis dat mijn uien/knoflook wil eten/verwoesten. Eens zien wat er dan nog dit jaar te oogsten valt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Angela, juist vanwege de mindere knoflook smaak....de thuiskok is juist voor de sterke soort lekker stinken naar knoflook Zal ik anders nog wat voor je meenemen?Ah, bedankt jorieke...ik ga ze ook eens nog proberen te zetten....als prei zullen ze vast wel erg lekker zijn. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela (†maart 2025) Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Nee is niet nodig Ciska ik had een goed oogst onder andere van die tenen van jou Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 Ok, bij deze zijn de tenen nu op. Dan krijgt iedereen hier een mooie portie Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 Nog 2 rabarbers (de vroege die ik zelf ook heb) te ruil/geef. Ik wou ze eigenlijk op de tafel zetten maar wie weet wil er nu al iemand zijn naam in 1 van de potjes? Die de vorige keer achter het net viste? (Ciska ik heb er bij jou al 1 extra gezet) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Helemaal bedankt! Â Dat zijn mooie preitjes jorieke ik komend weekend ook mijn resterende tenen zetten Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 Oh jij hoefde dus geen OK-tenen? Verkeerd begrepen door mij... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Nee sorry, heb er zelf nog genoeg...dus je kunt nog wat tenen aan een ander kwijt of wil je nog van mij? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2017 Auteur Geplaatst: 6 april 2017 ok, sjalotjes op, rabarber op, en nog 1 zak tenen die ik al voor Ciska had liggen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.