Ga naar inhoud

--Laatste kans-- Alvast een ruillijstje van Jorieke, voor 2017

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lijst gesloten, ik wil alles ruim op tijd klaar hebben staan, geen last-minute zaken meer. Sowieso stonden de meeste plantjes al een hele tijd in potjes, omdat ik ze gedurende de herfst en winter hier en daar tegenkwam en had opgepot. Dus het zijn mooie kluitjes geworden, die zo weer verder groeien in je tuin

Ik ben elk jaar beter/eerder voorbereid

Geplaatst:

Mijn lijst is officieel gesloten, maar ik vond nog wat grijze sjalotjes (van Appelvrouw ooit gekregen) die wel heel erg graag willen; ze zijn in de droge doos mooi uitgelopen. Ik heb ze nu opgepot met 4 in een potje. 2 potjes. Het zal dit jaar niet veel worden, maar dan kan je splitsen en meteen weer poten zodat je volgend jaar veel hebt

En ik vond nog wat goeie olifantenknoflook tenen. Ik poot er zelf nog wat voor flinke preien, die ik dan helemaal oogst en eet. Maar je kunt ze ook zetten zodat je volgende jaren je eigen tenen oogst.

Voor wie ze graag wil stop ik er een naamkaartje in. En anders gaan ze op de tafel.

Geplaatst:

Ff heel wat anders.....

Ik heb ook nog allemaal olifanten knoflook liggen....als knoflook bevallen ze de thuiskok niet. Maar als ik het goed begrijp poot jij ze voor de prei? Kan je ze nog poten dan? Dan kan ik dat ook nog wel doen... laat je de bol dan in de grond zitten? Hoe moet ik dat zien?

Geplaatst:

Ik poot ze dan meestal tegelijk met de tenen waar ik wel bollen van wil oogsten. Maar zo half april kan je dan de hele plant opgraven en van onder tot boven als prei gebruiken. Daar pak ik de dikste tenen voor, en poot ze best heel diep. Of aard ze nog eens aan. Dan krijg je veel wit

Ik ga er nu nog wat zetten, maar dan wel onder Lill gordijnen. Want ik heb veel last van gespuis dat mijn uien/knoflook wil eten/verwoesten. Eens zien wat er dan nog dit jaar te oogsten valt

Geplaatst:

Angela, juist vanwege de mindere knoflook smaak....de thuiskok is juist voor de sterke soort lekker stinken naar knoflook Zal ik anders nog wat voor je meenemen?

Ah, bedankt jorieke...ik ga ze ook eens nog proberen te zetten....als prei zullen ze vast wel erg lekker zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...