Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede moestuinierders!

Ik wil een pad van houtsnippers aanleggen in de moestuin. Het lijkt me zelf een goed idee om het zonder worteldoek te doen, dan voor 20 cm diep en eens in de 2 jaar wanneer nodig aanvullen. Is dit belemmerend voor de voedingsstoffen die in de grond zitten, of überhaupt voor iets in de tuin?

Vriendelijke groet,

Marco.

Geplaatst:

Ik zou het ook zonder worteldoek doen, prima voor je bodem en het staat nog mooi ook. Ik vind het enige nadeel van houtsnippers dat het nogal prijzig is.

Geplaatst:

Er komt een bomen snoei bedrijf eens in de zoveel tijd heel wat kuub storten bij het.complex, gratis en voor niets. Het zijn ook mooie grove snippers zodat het niet zo snel weg waait.

Is 20 cm een goede dikte? En weet u toevallig ook of de snippers (stikstof) een grote invloed hebben op de bodem?

Geplaatst:

Goed plan. In principe ideaal. 20cm klinkt goed.

Ivm stikstof, ik begrijp dat het enkel een probleem is wanneer de houtsnippers ingewerkt worden. Dan ontnemen ze stikstof aan de grond voor de vertering. Als ze boven de grond liggen ontnemen de schimmels (of bacteriën?) enkel stikstof aan de bovenste centimeters van de grond omdat ze geen 'grote' afstanden afleggen. Alles wat verteert is uiteindelijk bodemverbeterend.

Kijk eens hier:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...