Geplaatst: 26 februari 20178 j Auteur @ appelvrouw: fijn dat je wat Russische smeerwortel voor me hebt. . Ik ben nu even gaan twijfelen over de juiste tenaamstelling. Deze smeerwortel (die ik ooit uit de Botanische tuin Dr. Costerus heb gekregen) werd mij gegeven met de naam Russische smeerwortel. Maar als ik nu ga koekelen vind ik onder die naam de Sympythum Uplandicum.De smeerwortel die ik aanbiedt is de sympythum azureum..(Nederlandse naam?) en die zoek je misschien niet ( ik gebruik deze wel om te snijden en te mulchen trouwens.)Laat maar horen! (met dank aan http://natuurrondleiding.blogspot.fr/search/label/blauwe%20bloemen voor de foto) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 februari 20178 j Ik vind dit wel een leuke smeerwortel. Dus graag. Maar ik blijf ook op zoek naar de Russische smeerwortel, de Symphytum uplandicum.Die blijft wat compact heb ik begrepen en woekert niet heel erg.Ik wil er een rand van maken om onkruid tegen te gaan en om te mulchen.Deze Russische smeerwortel schijnt wat moeilijk te vinden te zijn, dus ik was al blij dat ik 'm gevonden had.Nog niet dus. met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Geplaatst: 26 februari 20178 j Auteur Ok..Sorry voor de verwarring. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 maart 20178 j Ik zou heel blij worden van een stukje van je onsterfelijkheidskruid, dat sterfelijk bleek bij een slakkenaanval. Van je wensenlijst heb ik niets, maar wel veel andere dingen. Mijn lijst komt deze week online, dus kijk vooral even of er wat bij zit.
Geplaatst: 3 maart 20178 j Shit dat betekent dat bij mij in de buurt (ik woon ook ZH/Utrecht) er inmiddels onsterfelijk geworden slakken rond kruipen......
Geplaatst: 3 maart 20178 j Auteur haha Vincent wie weet...doodeng, dat je zo`n slak doorknipt en dat je er dan echt twee hebt Eerst maar eens zien of het onsterfelijkheidskruid de vorst in de Keyhole heeft overleefd... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 maart 20178 j Even copy-paste naar jouw lijstje:Ohh ik wordt hebberig van dit lijstje... Graag zaadjes van de bon gusto, ambar en rugosa. Meer past niet Vandaag bericht dat de Texla's (en de rest) verzonden is. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 7 maart 20178 j Oh ja, mag ik een stekje van de blauwe smeerwortel? Ik heb daar nog een mooi hoekje voor in petto waar hij lekker mag woekeren. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 7 maart 20178 j Auteur Zeker mag dat, ik ga er morgen nog wat voor jou en voor Kim uitsteken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 maart 20178 j Auteur Ik zag dat ik geen courgettezaad meer heb en zag ze ook hier en daar aangeboden worden, heeft iemand enkele courgettezaadjes? Twee soorten vind ik ook leuk. Ik kan bv wat pompoenzaad in ruil geven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 maart 20178 j Ik heb wel enkele zaadjes van de Lebanese white voor je en de table king gold...
Geplaatst: 8 maart 20178 j Auteur Twee zaadjes Lebanese White vind ik leuk , en voor mijn tweede courgeteplant zoek ik even door naar een gewone groene..of een romanesco We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 maart 20178 j Dat Peppericini-zaad heb je afgelopen najaar gekocht Jet? Ik begin me ernstig af te vragen wat ik niet goed doe hier, de eerste zes zaden zijn niet gekiemd, in tegenstelling tot de andere paprika's en pepers die ik tegelijkertijd gezaaid heb. Ik heb vandaag weer opnieuw gezaaid. De laatste vier zaden dus. Ik hoop dat deze wel aanslaan!
Geplaatst: 9 maart 20178 j Auteur Dat is balen! Wat ik had nog een andere peper gekocht en die ging een vriendin zaaien, en die wil ook al niet . Ja zaad gekocht in Toscane in oktober, in een leuk tuincentrumpje ergens aan de kust Heb je eventueel andere pepers over? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 maart 20178 j Auteur Ok ja die angelo was die lange toch? Nou, komt er echt geen pepertje op mag ik dan wat van de Hongaarse wax?Stom gedoe, ik hoop niet dat het ook geld voor alle andere zaden die ik daar gekocht heb. Toch is Franchi over het algemeen een goed merk We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 maart 20178 j Aji is wel lang ja. Die haalt met gemak de twee meter. Maar erg slank en dus goed te geleiden. Ik zal sowieso wat extra Hungarian Wax zaaien.
Geplaatst: 12 maart 20178 j Auteur Ik heb vandaag een hoek in het bosperk vrijgemaakt van de lage smeerwortel. IK kan best wel wat meer dwergkweepeertjes kwijt daar dan gedacht..iemand? Een rode? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 maart 20178 j Auteur Potjes die klaar staan voor de MTFD.Ciska ik heb drie longkruidjes van Thea gehad ooit..ik hoop dat ze alle drie in een potje voor je zitten..in ieder geval zit er de witte in en de tweekleurige met rose/blauw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 maart 20178 j Heb je de salie nog kunnen stekken? Ik kon hier takken (van de paarse soort) met flinke wortels tussen de stenen uit trekken, vandaar dat ik er aan dacht Dat spul wortelt hier zo makkelijk op dat oude hout Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 13 maart 20178 j Wil je jalapeño's of toch liever tomaten (moet ik nog zaaien) voor de bloemetjes? Heb Jalapeño Dulce, Chichimeca en Fooled You. Als Jorieke die bonte salie bedoelt, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Geplaatst: 13 maart 20178 j Auteur Anna over de tomaten etc zie jouw lijst.En die bonte salie heb ik toevallig gisteren uitgeschept met het idee de hele plant mee te nemen naar Jorieke..ik ben er niet aan gehecht. Jullie kunnen er dan beide stekken van nemen, of dat ding planten en afleggen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 maart 20178 j Dank! Salie groeit zo geweldig in mijn kruidentuin, en vult snel een cirkel. Dus ik ben blij! Komt goed Anna, we gaan delen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.