Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ik wil op dezelfde volkstuin 3 verschillende soorten komkommers telen. Het zijn:

Muismeloen Melothria scabra

Citroenkomkommer “Crystal Lemon” Melothria sativus

Komkommer “white wonder” Cucumis sativus

Wie weet of deze soorten onderling kruisen i.v.m. eventuele zaadwinst uit de vruchten

Gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Muismeloen kan niet kruisen met de andere twee.

De twee anderen zijn cucumis sativus en kruisen dus wel. Ofwel toch maar eentje zetten ofwel bloemetjes afdekken, bloem met de hand bevruchten en opnieuw bedekken. Uit die vrucht dan zaad winnen.

Geplaatst:
  • Auteur

bedankt voor het antwoord

ik wil beide soorten zetten dus neem ik wel maatregelen tegen de kruisbestuiving

is een leuke extra uitdaging...

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic