Geplaatst: 8 januari 20178 j Hallo! Ik ben Cédric en ik heb nog nooit een moestuin gehad. Nu ik voor de eerste keer niet bij mijn ouders woon en een tuintje heb, kan ik toch eens zien of het iets voor mij is. Ik zou het niet echt doen voor de opbrengst, want daar heb ik niet genoeg plaats voor. Eerder voor de ontspanning en de voldoening als je van een klein zaadje een mooie plant kan maken. De groenten die erbij komen zijn mooi meegenomen. Ik ga zeker klein beginnen (7m²). Als het echt allemaal vlot verloopt en er kriebelt misschien ooit meer heb ik nog een petanquebaan die ik kan weghalen. Het gras zal ik moeten laten staan van mijn vriendin Ik hoop hier veel antwoorden te krijgen van ervaren mensen, want het is wel veel om ineens mee te beginnen. Groetjes uit Duffel (België)
Geplaatst: 8 januari 20178 j Hai Cedric,Welkom hoor. Petanque moest ik trouwens even opzoeken Maar een soort jeu de boules dus? Dat is nog een prachtig lapje grond voor uitbreiding in de toekomst inderdaad! Hoewel je op 7m2 ook al best wat kunt telen natuurlijk. Veel plezier gewenst in ieder geval alvast! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 januari 20178 j Welkom Cedric! Succes en je zal zien, het smaakt snel naar meer! Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
Geplaatst: 13 januari 20178 j Welkom op het forum! Fransen (en Belgen) noemen het spel pétanque. Jeux de boules wil gewoon 'ballenspel' zeggen. De gemiddelde Franstalige gaat je dus niet begrijpen als je ermee het pétanquespel bedoelt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.