Fritsies Moestuin Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Heeft misschien iemand ervaring met een PH-meter?Zo ja, welke merk/soort gebruikt u dan? Ik ben nl. ontzettend nieuwsgierig (geboren Drent hé) hoe ik dat het beste zou kunnen meten. Bij voorbaat hartelijk dank. Grt.Nagtegael Quote https://www.facebook.com/FritsiesMoestuin Nil volentibus arduum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Een goede (betrouwbare) ph meter wordt geleverd met ijkvloeistoffen.ik heb in mijn dierenspeciaalzaak de meter van sera een lange tijd gebruikt, nu werk ik met test-strips om een wat globalere meting te doen. de "spotgoedkope" china modellen vertrouw ik voor geen meter gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berryfreak Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 PH meters werken over het algemeen niet en geven een slecht beeld. Je kan beter een bodemstaal laten nemen dan krijg je een realistisch beeld van je ph en advies. De pH meten ze daar volgens pH KCl en daar zit wel een serieus verschil op. Dat toestel koop je niet zo maar even en het vergt iets meer werk dan een dat pH speeltje dat je wil aankopen. Zo een bodemstaal laten analyseren kost iets van een 80 euro en dan weet je het ineens. Krijg je ook ineens advies naar grondsoort en bemesting toe en in verband met tekorten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts