Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hoe heb jij dat muurtje gemaakt? Hoe hoog is dat muurtje?

Wat zijn de maten van de kas?

De maten van de kas zijn 6.25 m x 2.75m en de hoogte van 2.30 tot 2.70 ongeveer. Het muurtje in de kas komt to aan mijn knieén...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
hoe hoog is dat tot je knieën?

Ongeveer net zo hoog als tot jouw knieën denk ik? Of ben jij nog maar een heel klein ruitertje?

Geplaatst:

je hebt een reactie bij mijn vraagt over de paprika gezet weet jij mischien wat dat voor plekjes zijn? wilt graag weten!

Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.

• 1 maand later ...
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Heb je de lekkages al kunnen verhelpen Jet? Prachtige kas heb je zeg! Ik=jaloers.....

Wil je ook meteen complimenteren met je prachtige foto's, vooral op je eigen site. Echt heel mooi . Ik heb met heel veel plezier je verhalen gelezen en al je plaatjes bekeken.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

ziet er mooi uit, ik heb je topic net doorgelezen. Hoe pak jij (of andere forumleden) de wisselteelt aan in de kas ? De meeste soorten in de kas zijn toch de vruchtgewassen. Ik heb sinds vandaag ook een kas, vandaag gedemonteerd en ga hem deze winter opknappen en plaatsen voor het voorjaar.

groetjes Wout

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Heb je de lekkages al kunnen verhelpen Jet? Prachtige kas heb je zeg! Ik=jaloers.....

Wil je ook meteen complimenteren met je prachtige foto's, vooral op je eigen site. Echt heel mooi . Ik heb met heel veel plezier je verhalen gelezen en al je plaatjes bekeken.

Lenepeen bedankt! Nee de kas lekt nog, maar alleen als het regent ik heb nog niet kunnen kijken, maar het schijnt er nu nog mooi bij te staan.

Wouttie: Ik verdeel de kas in tweeën en doe een wisselteelt van twee jaar.het ene jaar komkommers en paprika het andere jaar tomaten. Verder zet ik heel veel afrikaantjes tussen de tomaten ( en basilicum, peterselie en munt tussen de paprika&) en laat ik de kas leeg -met rust- in de winter. In het najaar spuit ik de hele kas een tijd lang vol met water zodat de zouten uitspoelen..het is vast niet de beste manier, maar ik weet geen andere..ik heb de kas nu eenmaal voor tomaten. Tot nu toe gaat het prima trouwens. de kas wordt in het voorjaar bemest met eigen compost.

Geplaatst:

Naar vb van Jorg, heb ik de tomaten in de kas in grote plasticbloempotten gezet, en dat is eigenlijk goed bevallen, je kan de potten ingraven in de grond of gewoon erop zetten.

Ik ga dat denk ik voortaan altijd doen.

Players only love you when they're playing.

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

uiteindelijk heeft Lie besloten de kas te beleggen met doorzichtige golfplaten..een niet al te dure oplossing. Alleen boven het draaibare dakraam zijn geen platen gekomen. Het scheelt iets in het licht met deze platen op het dak maar het scheelt behoorlijk in watervallen..terwijl het juist zo leuk is om in je kas te werken als het regent...

img478453771333744986.JPG

• 3 weeks later...
Geplaatst:

hoe bestrijd je het ongedierte dat je kas in komt of heb je daar geen last van

japanse kwartels kunnen daar mooi bij helpen .....

ik heb er ook eens iets overgelezen op internet dat ze japanse kwartels gebruikte daar voor ...

• 1 year later...
Geplaatst:

En ik zou soms willen dat ik zo een handige "Lie" was!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...