Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie komen er?

Melek en gezin

RobO (+1?)

Reina

Spitskool

Johmir

Charissa.terhors

Marloes

Stan

Wat neem je mee?

RobO: bessenstekken en zaaigoed

Melek: frambozenstekjes van gele framboos en rode, daslook, tomatenstekjes en ingemaakte pepers en zaailingen wat er dan is (sorry, door hoogzwanger en net bevallen zijn, ben ik net pas aan het zaaien...)

Reina:

Spitskool:

Johmir: wat zaailingen, moet nog even kijken wat precies.

Charissa.terhors: tomaat, komkommer, courgette, koriander

Marloes:

Stan

Wat eten we?

RobO: vissalade, groentensalade, brood, sapje

Melek: soep, brood, smeersels, koffie, thee

Reina:

Spitskool:

Johmir: Appelcake, zappie, wat bier + flesje wijn.....zak snoep?

Charissa.terhors:

Marloes:

Kan er qua eten nog wat zoets en wat te drinken meegenomen worden?

Geplaatst:

Is iets zoets dat heet is welkom? Of bak ik een taart? Ohh en heet is dus pikant

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Jullie zijn welkom vanaf 12:30 u!

Ik zou jullie kennis ook willen misbruiken voor heeeeel veel tuiniertips! Ik moestuinier dan wel al tig jaar, maar het was altijd op stukjes ter grootte van een postzegel... en nu ik wat meer ruimte heb, besef ik me dat ik er eigenlijk maar weinig kaas van heb gegeten. Ik sta open voor tips en tricks!

En leuk RobO dat het +1 is. Fijn dat het is gelukt met de oppas!

Geplaatst:
Wie komen er?

Melek en gezin

RobO (+1?)

Reina

Spitskool

Johmir

Charissa.terhors

Marloes

Stan

Wat neem je mee?

RobO: bessenstekken en zaaigoed

Melek: frambozenstekjes van gele framboos en rode, daslook, tomatenstekjes en ingemaakte pepers en zaailingen wat er dan is (sorry, door hoogzwanger en net bevallen zijn, ben ik net pas aan het zaaien...)

Reina:

Spitskool:

Johmir: wat zaailingen, moet nog even kijken wat precies.

Charissa.terhors: tomaat, komkommer, courgette, koriander, paprika, munt stekjes. En zaden

Marloes:

Stan

Wat eten we?

RobO: vissalade, groentensalade, brood, sapje

Melek: soep, brood, smeersels, koffie, thee

Reina:

Spitskool:

Johmir: Appelcake, zappie, wat bier + flesje wijn.....zak snoep?

Charissa.terhors: Sap, chips

Marloes:

Kan er qua eten nog wat zoets en wat te drinken meegenomen worden?

Wat ik meeneem aan planten aangepast. En eten en drinken

Geplaatst:

Ik ga nu worteltaart pikant maken en chili-chocolade. Ik neem verder nog mee voor de hap een pot hot jam(aardbei/habanero).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik neem uiteindelijk veel verschillende zaden zoals reukerwt, bergamot, amarant, blauwschokkers, annanaskers, artisjok, kroten (chioggia), ABC-kruid, olijfkomkommer, suikerriet, judaspenning, phacelia, gele lis, mais (driekleurig), rode zonnehoed en gele kamille.

En aan plantjes/ zaailingen: bieslook, moederkruid, Vietnamese koriander, onsterfelijkheidskruid, slangenradijs, vrouwenmantel, knoflook, wasabi rucola en hysop.

Ik kan nu eventueel nog een extra plantje van het een of ander uitgraven. Is er iemand die van bovenstaande misschien meer dan een plantje wil?

(Verder neem ik ook wat te drinken mee. Mijn taart is mislukt... Dus daar moet ik nog even wat op verzinnen! )

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

O jongens, jongens wat was het gezellig! Het was heel erg leuk lieve moestuinvrienden! Ook voor mijn kroost.

Wouter zei 'leuke mensen dat moestuinvolk!' Haha, daar ben ik het helemaal mee eens

Ik heb erg genoten van jullie gezelschap, plantgoed, kennis én culinaire hoogstandjes!

Dat gaan we einde moesseizoen nóg een x herhalen!

Wat foto's van de gathering

cfa6eac2d5f4a59bb7913135c1805ade.jpg

2cfd9f9177720b206173842953903552.jpg

00ffa55dd72ff8f29dd11a44d10edee4.jpg

f4775f337e59593c9e92afe64e185bf4.jpg

b84a340f94202004b87a9683f350636c.jpg

892e70a2be10d30c511f3972518e1200.jpg

ab088ebe0546f8334202ea49249d59a6.jpg

dd495ff4bb895b3aa9c8c60d91455bec.jpg

Geplaatst:

Dat klinkt als een geslaagde dag

Je tuin werd direct onder handen genomen?

(ik ga er vanuit dat je toestemming hebt van iedereen die herkenbaar op de foto staat? )

Geplaatst:

Wat was het een leuke middag! Zeker voor herhaling vatbaar. Heel erg bedankt voor de gastvrijheid Mellie en Wouter! En wat wonen jullie daar prachtig. Zelfs het gazon heeft indruk gemaakt.

Bijzonder ook, om wat gezichten achter de namen hier op het forum te zien. Iedereen weer met zijn eigen verhaal. @Stan je bonenverhaal vond ik prachtig. Geweldig dat je er vol voor bent gegaan om die ene specifieke soort te achterhalen.

Ik ga vanavond meteen de ochtendthee proberen die ik heb meegekregen. En misschien ook al wel de pepertjes. En morgen maar een mooi plekje (wat extra gras weghalen?) vinden voor de boomsponazie en de andere plantjes die ik heb meegenomen.

@Mellie die zaailingen van de aardbeistokjes, kan dat misschien aardbei melde zijn?

@RobO welk boerenlandje zijn we ook alweer precies welkom? Want ik houd wel van een moestuinuitje op z'n tijd.

@Marloes die spaghettipompoen laat ik dit jaar denk ik voorbij gaan. De ruimte ik de tuin is er niet meer volgens mij... Maar wie weet stuur ik volgend seizoen nog een pb om te vragen of je nog wat zaadjes over hebt!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Was zeker leuk en gezellig. Eten was lekker, mooie locatie en prima weer natuurlijk. Ik heb ook wat andere plantjes mee, dus benieuwd wat daarvan gaat komen. Allemaal bedankt voor de leuke gesprekken (ook de terugreis ) en Melek en Wouter bedankt voor jullie gastvrijheid!

Groet,

Johan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...