wallie46 Posted March 31, 2017 Share Posted March 31, 2017 Weet iemand wat dit voor groente is? We kregen het via via als "bijproduct" voor onze voedselbank, maar ik wil graag de cliënten kunnen vertellen wat het is. Heb al uitgebreid gegoogled, maar nog geen antwoord kunnen vinden. Misschien hier iemand?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 31, 2017 Share Posted March 31, 2017 welkom!geen id maar het is bijna 1 april.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 31, 2017 Share Posted March 31, 2017 Ik denk Punterella. punterella-t19652-70.html? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
wallie46 Posted March 31, 2017 Author Share Posted March 31, 2017 Jorieke, ik denk dat je helemaal gelijk hebt! Dank voor je reactie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 Wel erg passend bij Pasen zo'n Puntarella-nestje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom men dit een bijprodukt noemt. Ze geven nl. het lekkerste deel van deze punterellasoort weg. In Italië is dit een delicatesse.Ik heb vorig jaar verwoede pogingen gedaan dit te telen, maar de aspergevormige punten in het hart van de plant willen maar niet komen.Vorig jaar had mijn baas dit een keer uit nieuwsgierigheid besteld, en toen heb ik het een paar keer gegeten. Bij het klaarmaken vooral het ijswaterbad niet vergeten dit is erg belangrijk voor de smaak en de structuur. Meer info en recept in dit topic: punterella-t19652.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts