William Jellesma Geplaatst: 10 april 2017 Geplaatst: 10 april 2017 Stomme vraag misschien, maar de aardappelen die ik nu koop in de winkel, zijn (neem ik aan) late aardappelen. Wat als ik deze vroeg in de grond stop (maart/april), wat kan ermee gebeuren of waarom zou ik dat zeker niet moeten doen? Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be
permanatuurtuin Geplaatst: 11 april 2017 Geplaatst: 11 april 2017 Misschien zijn er ook nog vroege rassen in de verkoop. Vroege rassen zijn als het goed is al meer uitgelopen en daardoor minder levensvatbaar (meer ingedroogd). Late aardappels zijn rassen die later beginnen met uitlopen, maar ook later beginnen met stengelknollen te vormen. Een ras gaat pas rond een bepaalde tijd in het jaar (bv. eind juni / stand van de zon... of eind juli...) beginnen met aardappels te vormen. Kortom je kunt de plant niet voor de gek houden. Quote
William Jellesma Geplaatst: 11 april 2017 Auteur Geplaatst: 11 april 2017 Bedankt voor je antwoord perma, hoef ik dit iig niet te gaan proberen Quote Tuinieren volgens www.natuurlijkemoestuin.be
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.