essiebes Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Mijn pruimenboom is laagstam. Nu is er een hele lange tak aan gegroeid die langer is dan de hele onderstam en recht (nou ja schuin) omhoog steekt. Zie foto: Kan ik die lange tak laten zitten zodat dit als het ware een verlenging wordt van de stam? Of toch beter korter snoeien (in het najaar dan wel). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christine Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Had hetzelfde bij mijn fruitboompjes, ik knip ze gewoon af. Ook al zou het volgens de regels misschien niet mogen, ze leven nog steeds dus volgens mij kan het niet zoveel kwaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Gokje: het is een reine victoria. Zo ziet hij er wel uit als groeivorm. Dat zijn waterloten, die mag je gewoon insnoeien/wegsnoeien Uitbuigen kan ook, dat vergroot de vruchtbaarheid. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts