Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Vorig jaar heb ik paarse kruidenazijn gemaakt. Naast dat het lekker was, is het ook een heel leuk weggeef cadeautje.

Het is heel simpel, neem een pot (je) en doe daar de bloemetjes in van de bieslook, giet hier heldere witte natuurazijn over heen, en laat het een paar dagen staan.Na een aantal dagen kleurt ie roze, en geeft ie al een lekker bieslooksmaakje aan je azijn. Na een paar dagen zeef je het, vind je de kleur zo leuk, dan laat je het zo, wil je het dieper paars(ik wel) ,en meer intenser van smaak dan herhaal je dit nog een paar keer met verse bloemen.

Wil je een pittige, dan doe je er een paar gesneden pepers bij door.

Het was een beetje experimenteren met kruiden, en specerijen.Soms bleef het roze en door vers blad toe te voegen verkleurde hij naar een beetje valig bruin. Dat zag er dan weer niet zo lekker uit, maar qua smaak was het wel weer lekker. Wat lukte was rozemarijn naaldjes, laurierblad, dille.

azijn7571143223198522301493922435.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

VLIERBLOESEMAZIJN

Pluk mooie, grote vlierschermen en overgiet die met witte wijnazijn.

Laat het geheel minstens een week op een warme plaats trekken

en zeef daarna de bloemen uit. De vlierazijn is direct klaar voor gebruik.

• 8 years later...
Geplaatst:

Ondanks dat dit een oud topic is,wil ik er nog wel één aan toevoegen. Voor licht roze azijn radijsjes overgieten met witte azijn 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic