willemGN Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Ik heb dit jaar na een aantal jaren experimenteren een tweetal windlichten omgetoverd tot kraamkamer voor lotusplanten uit zaden. Van de vijf hebben vier het gered. Nu is het zo dat in de ene minivijver er veel eendekroos tot ontwikkeling komt. Kan dat kwaad om te laten zitten? Of is het beter om weg te halen? En nu het onverwacht toch lukt, kan ik deze Lotus plantjes ook verplaatsen naar een grotere pot, zonder dat ze dan gaan drijven? Quote [*]
Glenn1ap Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Eendenkroos zuivert het water goed en kan gebruikt worden als voedsel voor vissen en is ook eetbaar Quote
aalterse-willy Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Eendenkroos wel in toom houden want als de hele oppervlakte vol eendenkroos ligt sterft alles er onder af wegens gebrek aan licht. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
speets Geplaatst: 30 augustus 2017 Geplaatst: 30 augustus 2017 kan ik deze Lotus plantjes ook verplaatsen naar een grotere pot, zonder dat ze dan gaan drijven?Willem, hoe is het verder gegaan met jouw lotusjes? Foto?Ik heb lotuszaden gekregen die bijna zo groot zijn als knikkers. Waren die van jou ook zo groot? Als het maar geen reuzensoort is. Ben heel benieuwd; nog even wachten tot de winter voorbij is Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
willemGN Geplaatst: 31 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2017 Ze groeien niet echt hard, ik heb het idee dat er een tijdje duiven oid bij gezeten hebben. Dat is nu opgelost. Ik post een foto zodra mijn nieuwe belbundel ingaat (nu) De kom / windlicht heeft een doorsnede van 15 cm en ik schat zo'n 30 hoog. Leuk is die, toch? Quote [*]
speets Geplaatst: 1 september 2017 Geplaatst: 1 september 2017 Ja geweldig Zo'n windlicht heb ik ook wel. Hij heeft zeker nog niet gebloeid? Haal je hem van de winter binnen?Mocht je weer een foto plaatsen (leuk!), dan zou een opname van opzij ook fijn zijn Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.