Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hieronder de bladeren van een blueberry chandler. De bladeren krijgen bruine vlekken waarna ze compleet verbruinen. Ik pluk ze nu allemaal weg. De plant is nieuw en heeft fruit eraan hangen en er groeien ook nieuwe bladeren aan die ook verbruinen.

Het staat in een 8 liter bakje.

Met mijn andere 4 blauwe bessen gaat het goed. 3 daarvan staan in grote bakken. 1 ervan in een 10 liter bak.

Wat kan hier aan de hand zijn?

2017060920294271881497033236.jpg

Geplaatst:

Ik zat in een soortgelijke situatie. Ik heb mijn blauwe bes in een flink grotere pot gezet en hij lijkt zich nu te herstellen.

Regenwormen graven gangen, en veel!

Geplaatst:

Ik ga het wel in een grotere pot zetten. Hoewel het raar zou zijn als het daaraan ligt. Heb nog een brigitta blue die in een iets grotere pot staat waar niets mis mee is.

Heb geen kunstmest gebruikt. Wel handvol koemestkorrels. Ook voor de andere struikjes. Met de takken is niets mis mee.

Geplaatst:

Handvol koemestkorrels voor een jonge blauwe bes, in pot, vind ik érg veel. Ken ik jouw handen niet natuurlijk, maar toch.

Waarom geen foto ? ( niet van je handen natuurlijk, maar al de struikjes )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...