Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Tsjaaaaa. Wat heb ik?

Ik maak er wat van. Kon zaad er nu ook tussen? Weet ik niet meer. Nou ik doe het gewoon. Zien we wel.

Mocht je iets anders op foto's tegenkomen uit moestuinupdates, waarvan je denkt: verhips, dat zocht ik nog.

Geef gil. Wie weet is er iets te regelen.

- Stekjes Ruby Ann aardbei. Niet bijster bijzonder qua smaak. Maar qua bloei erg mooi en reuze-enthousiast in aardbei-maken, en uitlopers ook trouwens.

- Stekjes van verschillende kruisbessen (ga zo de soorten opzoeken, labeltjes hangen nog aan de plantjes)

- Zaad OI kers - mix van zachtgeel naar donkerrood en alles daar tussenin

- Zaad goudsbloem Oopsy Daisy (oranje met iets lichter kringetje rond het hartje)

- Zaad van Grote Rietorchis - geen garantie hoor, we hebben er echter zo veel! Gun jullie ook van die mooierds in je tuin. Wil best wat zaad proberen te verzamelen voor de liefhebber. (Angela gaat proberen)

- Dille zaad

- Stekken / zaad van een roze wilde(re) geranium. Als die goed aanslaat heb je een perk vol bloemen het hele seizoen, onkruid krijgt eigenlijk geen kans.

Tomatenzaadjes:-

- Cherry tomaat: Sweet baby

- Kleinere roma tomaat: Blush

- Vleestomaat: Black & Red Boar

- Rode cocktail tomaat: Gardeners Delight

- Oranje cocktail tomaat: Oranje van Goeijenbier

- Struikcherrytomaatje Red Robin

- Kleine Roma Tigrette

- Roma Hochloma

- Roma: Moms paste

- Vleestomaat Liguria

- Bewaartomaatje Mt Vesuvius

- Roma Speckled Roman

- Late vleestomaat Aunt Ginny's Purple

Paprika-zaadjes:

- Etkezesi Pelso (2017)

- Tangerine Dream (2017)

- Morgenrot (2017)

- Kapia (2017)

- Lipstick (2017)

- Zachte peper: Aji Blanco Cristal (2017)

Zaad van Nieuwzeelandse spinazie (niet onze smaak, maar anderen zijn er lyrisch over hoor, dus ligt vast aan ons)

EDIT: We hebben ook veel zaadjes van de lathyrus

En wel van deze; Lathyrus odoratus Almost Black en Lathyrus odoratus Prince of Orange.

Zeker onderling gekruist, want ook bij ons al wat afwijkende kleuren. Echter wel prachtig. En geurend! Daar word je eng van, zo fijn.

En dan wat wij graag willen:

- bessenstruiken of -stekken. Beetje lekkere en goed dragende is goed voor bonuspunten

- framboos-, braam-, braambos- etc stekken. Altijd welkom. Beetje gezond en lekker ook plse.

- vijgenboom / -struik. Brown Turkey goede verhalen over gelezen. Maar we zijn niet eenkennig. Heb jij er eentje die zich moeiteloos met BT kan meten: welkom.

- kwee appel / -peer.

- makkelijke perzik/abrikoos/nectarine.

- als je kluiten gaat vernieuwen houden we ons aanbevolen voor zonnehoed en enchinea-achtigen.

- thee-zaken. We hebben al goudsbloem, salie, Citroenverbena, venkelblad, kamille, duizendblad en munt. Heb je nog lekkere aanvullingen; jottem.

- suiker mag ook. Liefst ongeraffineerd.

- nitrietzout tegen die tijd ook handig.

Edit: Pastinaakzaad

Edit- Emmers met deksel

Even een losse lijst van wie nu wat, want dat kiekt toch makkelijker. (Doen de meesten van jullie al zo, zag ik - ik snap nu waarom: overzicht! )

Balkontuinder (meegeven aan Wortel)

krijgt: Lipstick zaadjes

geeft: Hungarian Wax zaad

Ciska

krijgt; hochloma-zaadjes, black and red board zaad, kapia-zaad, etkezesi-zaad, Remarka kruisbesstek, Liguria zaad, lipstick zaad

geeft: Teen OF knof, Frau Mieze Schindler-stekjes. Zo veel als kan

Angela:

krijgt: Grote Riet Orchis zaad, black en red boar zaad, zaad lathyrus

geeft: Emmer (Mss stoofpeer / noten?)

Appelvrouw

krijgt: stekje kruisbes remarka, zaadjes morgenrot en lipstick, 100gr pepermix, lathyruszaad

geeft: dropplant, lieve vrouwebedstro, jostabes, Theemix

Wortel

krijgt: Hochloma, lavas stek, bolletje Therador knof, oregano stek

Geeft: Zomerframboos, dwergkwee, marokkaanse munt stek (als dat mag), 3 emmers

Nasuada

Krijgt: Zaadjes oi kers, zaad goudsbloem, zaad grote riet orchis, zaad roze geranium (en/of stek), zaad lathyrus odoratus

Geeft: Suiker / zout of appelcider

Cupcakeje:

Krijgt: zaad oi kers, NZ-spinazie, paarse salie

Geeft: rode framboos, wijnbes, Fox ley tijm (hoopik)

Jorieke:

krijgt: zachte schelpen van t strand, 100 gr pepermix

geeft: bloedzuring, eeuwigmoes-stekken, bronzen venkel, loefa-zaad.

Koolrabi:

Krijgt: lavasstek, cosmea-zaad, ajo blanco crystal zaadjes

Geeft: Appelmunt, bonte munt, zonnehoed

Goldfish

Krijgt: Mt Vesuvius zaad, 7 euro voor bestelling Vreeken

Geeft: Frambozenstekken, en bestelling Vreeken

Claudy:

Suikermais

aangepast door Gast

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Yesssss, ik hoopte al dat je hem er tussen zou zetten....zag hem namelijk in je moestuinblog voorbij komen

Mag een paar zaadjes van de roma tomaat "hochloma"?...wil je nog wel even vertellen of tie lekker is of nie..

Geplaatst:
  • Auteur
wil je nog wel even vertellen of tie lekker is of nie..

Doek!

Geplaatst:
  • Auteur
Ik wil die grote R wel proberen.

Ik houd wat (ragfijn, echt zandachtig) zaad voor je apart!

Geplaatst:

Heb je citroenmelisse en dropplant al? En Lieve vrouwe bedstro?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Citroenmelisse heb ik, check! Maar nog geen drop of lieve vrouwe bed stro! Leuk!!'

Geplaatst:

Oeh, Lipstick paprika! Ik was net te laat vorig jaar bij Diana om ze te bestellen. Als ik van jou wat zaden zou kunnen krijgen? Mijn ruillijstje is onderweg. Komt na het weekend online.

Geplaatst:
  • Auteur
Oeh, Lipstick paprika! Als ik van jou wat zaden zou kunnen krijgen?

Check! Ik houd er wat voor je apart. Is een erg knappe paprika moet ik zeggen.

Hoewel de eerste die we al eten de Morgenrot is. Suuuuper zacht op de grill. Mmmm.

Enfin. Ik dwaal af. Lipstick voor Balkontuinder!

Geplaatst:

Vandaag nog goed, morgen rot?

Doe mij dan maar een paar zaadjes van die vroege als het mag...enne ook van... welke is de tweede?

Geplaatst:
  • Auteur

Morgenrot. Whahaahahajaa. Die arme Duitse meneer die wss met zeer invoelende romantische inborst trots deze naam verzon.

Ja heb em vandaag ook weer ruim geoogst en in de pasta verwerkt. Nog niet echt mooi blozend (beetje slechts, op de bips) maar wel heerlijk zacht. De tweede moet ik even terugzoeken, vanwege gebrekkig labelen. Ik denk de kapia.

Hieronder zie je de Morgenrot. Lekker groenig Die spitse is een mildig pepertje. Blanco Crystal meen ik.

96960e5656a359aad1ed8e66e8700529.jpg

Oh en Ciska, die hochloma is zeer okay bevonden hier. Prachtig stevig en bij verwarmen doortrokken van die heerlijke echte Italiaanse tomatensmaak. Hier gaat ie iig een blijvertje worden. Ik houd zaadjes voor je apart.

Het is op de foto hieronder die rechts onderin.

42040c9fb8fe190648e76030786f6df1.jpg

Geplaatst:

Super Charly.....alvast bedankt ook voor het voorproeven

Geplaatst:
  • Auteur
Welke soort tomaat is die andere?

Die linker? Dat is ook een roma. Speckled Roman. Erg lekker. Maar wat gevoelig voor neusrot, en hij wilde niet echt goed kiemen. Bij mij dan.

Die ronde sappige is mijn favo: black and red boar. Okay voor pasta moet ie wel vrij lang op staan om het sap wat te laten inkoken, dat heb je bij roma's veel minder. Maar toch gebruik ik hem heel graag. In vanalles. Liefst warm (met eieren bijv) of soep of een stroganoff saus of, of. Maar dus ook gewoon voor de pasta. Heeft gisteren drie uur zacht staan pruttelen met 4 laurierbladeren erbij. Dat geeft zo'n lekker accent in de saus. Mmmm. Kan bijna niet wachten tot de winter (in de zomer eten we geen ingemaakte pastasaus. Maar alleen verse dingen. En regels zijn regels )

Geplaatst:

Ik bedoelde de black and red boar die ziet er lekker uit.

Geplaatst:

Ja, die vind ik er ook erg lekker uitzien voor bijvoorbeeld door de salade...

Geplaatst:

Klinkt goed die Roma Hochloma. Mag ik daar ook een paar zaadjes van?

Ik zal kijken voor framboos stekken voor je. (Wordt of rode zomerframboos of fallgold, die staan door elkaar)

Geplaatst:

O, graag alleen de morgenrot dan, kapia heb ik al.

Geplaatst:

Hi,

Als je klein beetje kan missen van de volgende zaadjes houd ik me aanbevolen:

- Zaad OI kers - mix van zachtgeel naar donkerrood en alles daar tussenin

- Zaad goudsbloem Oopsy Daisy

- Zaad van Grote Rietorchis -

En mocht je nog wat stekjes/zaadjes hebben van de roze wilde(re) geranium. dan zou ik daar ook wel wat van willen.

Ik heb even op je moestuinseizoen topic gekeken en wooow wat heb je dat al geordend en in controle. Van je onervarenheid is niks meer van over.

Ik vind het super knap. Mijn avontuur gaat nu beginnen

zag trouwens dat je een heel wat lathyrus hebt staan, ga je daar ook zaad uit winnen? daar zou ik ook wel belang bij hebben.dat zijn toch klimop? Kunnen mooi tegen de schuur aan groeien. samen met de stokrozen.

Kijk even bij mij en mocht er niks bij zitten dan heb ik nog wat flesjes appelcider en anders ga ik voor de suiker. (of en en )

Geplaatst:

Hey Charly,

Zat gisteren even in mijn pepers en paprikas en bedacht dat ik graag wat zaadjes van de kapia en van de et....huppeldepup paprika wilde.

Heb jij toevallig belangstelling voor een pol duizendblad? Als kruid? Ik moet hem afsteken, want hij neemt de kruidentuin over...heeft het blijkbaar iets teveel naar zijn zin momenteel ben ik duizendblad...aan het drogen, voor de thee..

Ik zal ook een pol aan Nasuada proberen te verslijten... die heeft nu ruimte zat

aangepast door Gast

Geplaatst:

Duizenschoon voor de thee? Of duizendblad

Geplaatst:

vakantie modus......duizendblad...

ik zal het meteen veranderen........ ahum...

Geplaatst:

Neemt er iemand al fruit stekken voor je mee ? Ik kan stekken maken van een rode framboos ( naam kwijt) gele framboos fall gold en een Japanse wijnbes. Misschien ook wel van een aalbes maar dat moet ik nog even uitzoeken. Als de doornloze braam doorgroeid kan ik daarvan ook een stek nemen.

Geplaatst:
  • Auteur
Ik bedoelde de black and red boar die ziet er lekker uit.

Wil je n paar zaadjes? Ciska ook?

Geplaatst:
  • Auteur
Klinkt goed die Roma Hochloma. Mag ik daar ook een paar zaadjes van?

Ik zal kijken voor framboos stekken voor je. (Wordt of rode zomerframboos of fallgold, die staan door elkaar)

Tuurlijk Wortel.

Liefst de zomerframboos. Fall gold heb ik al (maar vind ik ook niet erg om nog wat meer te hebben hoor. Kiek moar)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic