Zwaardvis Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Ik heb een aantal pompoenplanten die ik in een flinke dot paarden en koeienmest opkweek. De planten groeien geweldig en zij veel groter dan de andere pompoenplanten die ik gewoon in de klei zet. Veel uitlopers en veel vruchtzetting aan iedere tak. Alleen gaan tot nu toe de vruchten almaar dood of groeien niet. Hoe kan dat? Ik dacht eerst dat het de droogte van afgelopen tijd was, maar ik heb sinds een tijd heel regelmatig goed gewaterd dus dat geloof ik niet meer. I shet normaal dat veel vruchten te gronde gaan of moet ik geduld hebben en duurt het een tijdje voor de vruchtjes groter worden. Quote
RobO Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 welkom!ik denk dat ze niet bevrucht zijn, of alleen mannetjesbloemengeduld.... Quote
Ann123 Geplaatst: 29 juni 2017 Geplaatst: 29 juni 2017 Als ze niet (goed) bevrucht zijn vallen ze af. Ofwel geduld hebben ofwel zelf bevruchten. Quote
Zwaardvis Geplaatst: 29 juni 2017 Auteur Geplaatst: 29 juni 2017 Het zijn wel degelijk vrouwelijke bloemen met vruchtbeginsels. Ik kan eens proberen handmatig te bestuiven. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.