Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Wij hebben een tuinkas met tomaten, komkommers, sperciebonen en wat wortels.

Nu zie ik dat het blad geel word en de nerf groenblijft.

Dit zie ik zowel bij de komkommers als bij de sperciebonen en tomaten.

(We hebben ook veel heermoes)

Ik lees dat dit duidt op magnesium tekort?

Hoe kan ik dat het beste oplossen?

Voor de duidelijkheid heb ik wat foto's toegevoegd

IMG682898871499115964.JPG

IMG682799051499116028.JPG

IMG682658261499116041.JPG

IMG682562691499116053.JPG

Geplaatst:
Ja...de komkommers in een ander kasje?

Alsof iedereen een paar kassen heeft staan.

Ik denk dat heel veel moestuinders tomaten en komkommers in dezelfde kas hebben staan, en ik hoor ook nooit over problemen wat die combi betreft. Een voedingstekort in de grond lijkt me al helemaal niet te maken hebben met die combinatie.

Formatc, ik durf niet te zeggen of dat nou wel of niet magnesiumtekort is. Mijn tomaten in de kas hebben ook verkleurend blad dat er wel wat op lijkt, maar de tomaten gaan verder als een tierelier dus daar doe ik niks aan.

Ik denk dat ik in jouw geval gewoon een algemene bio-moestuinvoeding zou halen en kijken wat dat doet. Mijn paprika's staan er in de kas zo ontzaglijk belabberd bij dat ik dat daar ook ga doen.

Je bonen (en wortels) zou ik lekker opnieuw zaaien en buiten zetten, kan nog best. En dat heermoes, zeker niet weggooien maar mee mulchen of heermoesthee van maken.

Geplaatst:

Magnesiumtekort klopt wel ja. Zelf gebruik ik voor de teelt een algemene tomatenmest voor mn tomaten / meloen enz. Een tomatenmest waar magnesium in zit. Is wat duurder ja. ( ik koop ecostyle ) Gewoon de complete mest dus.

Je kan ook voor nu even de magnesium los , apart geven natuurlijk, maar ze hebben maar mini weinig nodig.

Geplaatst:

Ik heb ook komkommer en tomaat in de zelfde kas . Tomaten gaan enorm goed.

Komkommers blijven wat achter met productie maar groeien zeer goed...

Voorals nog geen geel blad..

Zal eens in de gaten houden

Geplaatst:
Magnesiumtekort klopt wel ja. Zelf gebruik ik voor de teelt een algemene tomatenmest voor mn tomaten / meloen enz. Een tomatenmest waar magnesium in zit. Is wat duurder ja. ( ik koop ecostyle ) Gewoon de complete mest dus.

Je kan ook voor nu even de magnesium los , apart geven natuurlijk, maar ze hebben maar mini weinig nodig.

Ik heb ze dat nu ook even gegeven, even aankijken nu

Thnx for the tips

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...