Flup Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Ik heb twee pompoenplanten in de tuin en beide doen het hartstikke goed. Beide planten zouden Hokkaidopompoenen (Red Kuri) moeten geven, dat is namelijk de enige soort die ik heb gezaaid. Maar één van de beide planten geeft hele aparte pompoenen die niet eens lijken op de standaard Hokkaidopompoen. Het is allemaal uit gekocht zaad. Blijkbaar heeft er bij de zaadteler kruisbestuiving plaatsgevonden, anders kan ik dit niet verklaren. Wat zouden jullie doen? De flink rankende vreemde pompoenplant laten staan en kijken of de opbrengst goed smaakt of deze plant weghalen omdat het ook veel voeding uit de grond haalt die de andere pompoenplant beter kan gebruiken? Quote
Claudia69 Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Ik heb al dergelijke pompoenen (Uchiki Kuri / Potimarron) gehad die ranken en klimmen en andere die gewoon over de grond verder gaan. Zaden kwamen van verschillende leveranciers, type pompoen was hetzelfde, maar de plantjes groeiden anders. Ze gaven uiteindelijk wel allemaal het soort pompoenen dat op het pakje stond (stevige, kleine, rode pompoentjes). Quote
Flup Geplaatst: 8 juli 2017 Auteur Geplaatst: 8 juli 2017 Ik laat de vreemde pompoen voorlopig staan, kijken of die ook goed smaakt. Heb het idee dat dit eerder een Potimarron is en geen Red Kuri. Jammer, want die smaken minder goed, maar goed. Zolang deze plant de andere niet al teveel in de weg groeit, mad die blijven staan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.