Sin Fronteras Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Ik heb dit jaar een bolletje bio-knoflook uit de supermarkt uit elkaar gehaald en gepoot. De opbrengst was (voor een eerste keer) heel redelijk, geen problemen met plagen,maar dat is dan ook alles: Omdat ik nog niet helemaal wist wat ik kon verwachten, heb ik op verschillende momenten geoogst: eind juni - eind juli. Sindsdiens ligt het onder een afdak te drogen. Bij de oogst in juni was het loof nog redelijk fris (1/4 geel, eind juli was het grotendeels geel. - De "bolletjes" zelf zijn erg klein (misschien 3, 4 teentjes. Daarnaast zitten soms wel tien broed"teentjes" met allerlei groottes (sommigen enorm!). Ze smaken (rauw) allemaal hetzelfde, naar bijna niets. De losse broedteentjes heb ik er maar af gehaald, maar nu vraag ik me af hoe ik ze het beste kan bewaren. Ik denk eraan om ze in te maken, maar ze hebben nog zo weinig smaak, dus ik vraag me af of dat zin heeft. Iemand een tip hoe ik (de volgende keer, of door nabewerking?) meer smaak in mijn knoflook krijg? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Erny Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Misschien volgende keer geen supermarktknoflook nemen maar officieel pootgoed. Bij bv. Leven van het Land kun je kiezen uit heel veel soorten en smaken (en ook verschillende bewaartijden). Denk dat de kans op goed smakende knoflook dan een stuk groter is. Bewaren doe je koel, droog en donker. Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 19 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2017 Hoi Erny, Dat ga ik zeker proberen, maar heeft er iemand een idee hoe ik deze oogst nog enigszins kan redden? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Erny Geplaatst: 19 augustus 2017 Geplaatst: 19 augustus 2017 Denk dat je deze dan het best bij de inmaak kunt verwerken, dan nemen ze de smaak van het zuur wat over en wordt het misschien nog wat.Eventueel zou je ze kunnen roken om smaak toe te voegen? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.