henkg Geplaatst: 3 december 2017 Geplaatst: 3 december 2017 Het is eigenlijk pepernoten-tijd, maar voor mij pepertijd.Eergisteren sambal van Habanero gemaakt: Het verhaal + recept: hoe-geeloranje-sambal-van-habanero-orange-maken-t21126-10.html#p363862 Gisteren een chilisaus (9 koffiemelkflesjes), en vandaag eindelijk van de gedroogde cayennes pepperflakes gemaakt:Als er vraag is naar mijn simpele recept voor chilisaus? "Slechts" 35 gram. Ruim genoeg voor een jaar. [Edit] En de dag erna sambal van Cayenne gemaakt:6x 25 ml. Van hete cayennes. De sambal is dan ook behoorlijk heet geworden. (120 gram cayennes, 1 ui, 4 knoflooktenen, 1 el zout, 3 el suiker, 4 el azijn, olie. Ui + knoflook fruiten in de olie, daarna de rest erbij. Laten sudderen, daarna gladmixen.) En nu zijn alle ingevroren pepers op. De voorraad lege potjes en flesjes neemt drastisch af ... 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Erny Geplaatst: 3 december 2017 Geplaatst: 3 december 2017 Doe dat recept maar Henk, Piroska vroeg me laatst nog naar een simpel receptje. En wat is die Tomaat/Gembersaus? Quote
Ciska Geplaatst: 3 december 2017 Geplaatst: 3 december 2017 Doe maar Henk...De chilisaus die wij gemaakt hadden die konden we snijden .....waarschijnlijk teveel maizena. Quote
henkg Geplaatst: 4 december 2017 Auteur Geplaatst: 4 december 2017 Recept chilisaus staat nu in Koken & Recepten.Tomaat/gembersaus: Dat had een tomatensaus moeten worden. Beetje veel gemberwortel toegevoegd. Daarom de naam veranderd. Nu weet ik ook later wat te verwachten. Lekker!Gelukkig is mijn chilisaus -in flesjes met een nauwe hals- niet te dik geworden 1 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 5 december 2017 Auteur Geplaatst: 5 december 2017 Een vierde (en laatste, want alle ingevroren pepers zijn nu op) bereiding toegevoegd aan mijn startbericht: sambal van cayenne. 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.