Thessa Geplaatst: 14 juli 2011 Geplaatst: 14 juli 2011 ik heb geprobeerd ruccola pesto te maken, maar helaas blijft de smaak niet wat ik had verwacht,ik heb gebruikt;flinke hoeveelheid ruccola, ( 2 sla zeven vol )pijnboompitten 2 zakjes even opgebakkenzakje parmezaansekaaszout , peperolijfoliedit alles door de hakselaaromdat het echt veel te bitter was 2 flinke scheppen suiker er doormaar smaak is niet echt favoriet....jullie een idee ??ik wilde het bewaren in porsies in de koelkast en vriezer , vandaar de hoeveelheid....( en het was flink klaar om te oogsten oo zie net dat ik het niet onder recepten plaats...hoe kan ik deze verzetten ? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jooze Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Ik heb het ook gemaakt en bleef niet tevreden. De enige optie bij mij was heel weinig rucula in vergelijking tot de rest. En wat knoflook erbij deed ook wonderen. Maar het wordt bij mij geen favoriet... Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
jootje Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Ook ik heb vorige week een berg rucola pesto gemaakt, en in de kliko gemikt....was echt niet te eten! Quote
RvO Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Tipje:Als ik pesto maak, dan vermaal eerst ik alle ingrediënten apart, tot ik ze goed vind. Pas daarna roer ik alles door elkaar.Dit om te voorkomen dat de hardere ingrediënten te grof blijven, of de zachtere ingrediënten te papperig worden. Quote
els Geplaatst: 31 augustus 2012 Geplaatst: 31 augustus 2012 ik lees nu pas dit berichtje over rucolapesto. Toch even een antwoordje, wie weet is iemand er toch nog iets mee.Ik maak lekkere rucolapesto met volgende ingrediënten: rucola, noten, knoflook, olie, citroensap en zout. Vooral die laatste 2 zorgen ervoor dat de bittere smaak naar de achtergrond verdwijnt! Quote
cees7274 Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Ja, ik ben er blij mij, twee jaar na dato, dus blijf gerust aanvullen. ik ga het in ieder geval van de week proberen Lijkt me niet iets om te wecken. Wel? Quote
bio-fee Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Wecken weet ik niet, maar ik heb vorig jaar wel met succes peterseliepesto ingevroren. Dus dat is misschien ook nog een optie? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Het wordt vast vies bruingroen van wecken (verhitten). Maar probeer het eens Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
cees7274 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Jorieke, hoeveel tijd zou jij adviseren en hoeveel graden?Morgen even kijken of de rucolla weer opgekomen is. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Ik zou het niet weten eigenlijk Ik gok een graad of 90, maar hoe lang? Tja... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.