henkg Posted May 7, 2018 Share Posted May 7, 2018 Bij de jutbak (Sil de strandjutter revisited) vond ik dit lichtelijk verweerde, maar zo te zien waterdichte vat: Inhoud (als ik het uitreken:) 185 liter.De vraag, vóór ik ga meppen aan het deksel: Is het deksel geschroefd of opgeklikt? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 7, 2018 Share Posted May 7, 2018 Is het deksel überhaupt wel verwijderbaar Henk ? Ik heb vaten in gebruik die lijken op jouw vat en die bleken uit één geheel gegoten te zijn. De bovenkanten (delsels) heb ik met een decoupeerzaag verwijderd. (De foto is wat vertekend. Diameter vaten boven en beneden is gelijk) Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 7, 2018 Share Posted May 7, 2018 Ik heb de tonnen nog eens goed bekeken. Waarschijnlijk is zo'n ton oorspronkelijk toch uit twee of drie delen gemaakt die later samengesmolten zijn. De groeven lijken wat op schroefdraad maar is het niet. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted May 7, 2018 Author Share Posted May 7, 2018 Goed idee, dat afzagen. Als ik de ene zaagsnede iets onder de bovenkant maak, en een tweede een paar centimeter lager, dan zou de buitenkant van het "deksel" precies binnen de binnendiameter van het vat passen.Want, ook al is er schroefdraad, van dit oude vat krijg ik dat nooit meer los. Na even aan de slag met de reciprozaag:Nu nog even opmeten of het gezien de idiote dikte van het plastic gaat passen als ik een paar centimeter van de vatrand afzaag. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts