Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

Ik heb een rhododendron in mijn pot zitten, de enige dag zag die er geweldig uit. De volgende dag hangen alle bladeren. In de bijlage een foto. Heb ik iets mis gedaan en waar moet ik op letten?

Alvast bedankt.

Groet Justin

Geplaatst:

Potten drogen met dit weer heel snel uit. Heb je genoeg water gegeven?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

ligt er erg aan waar je de pot hebt staan. Rodo is geen warmte liefhebber. Dus met dit weer overdag uren lang in de volle zon is niet echt de bedoeling voor zo'n plant. Een liter kan genoeg zijn, maar niet als de kluit al droog wat toen hij in die pot ging.

Verder houdt een rodo ook niet van kalk. weet ik niet of jouw kraanwater erg kalkrijk is ?

De rodo beter in de volle grond zetten eigenlijk, op een half schaduwrijke plek, uit de wind.

Geplaatst:

Hier stonden verschillende rodo’s waarvan ik al een jaar of vier dacht dat ik ze beter weg kon doen. Toch de planten bewaard, wel op een plek gezet (schaduwrijk, volle grond) waar ze beter gedijen. Staan dit jaar voor het eerst in bloei, met gigantisch grote bloemen in de mooiste kleuren

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...